کدخبر: 4439 یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402 - 17:20 4439 پرینت خبر
اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

نوسازی ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران

image

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران و این بنیاد در بافت فرسوده تهران ساخته خواهد شد.

به گزارش روشنای راه، اکبر نیکزاد در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران با بانک شهر، با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از امروز آغاز می‌شود، افزود: این پروژه‌ها در بازه زمانی زمانی ۶۰ ماهه و با اعتبار بیش از چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک شهر و بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن، طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران، قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرد که تا امروز عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۱۵۰ واحد در بافت فرسوده بیش از آنچه در تفاهم‌نامه عنوان شده، آغاز شده است.

نیکزاد با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای نوسازی ۲ هزار واحدی محله الگو در روز دوشنبه اول خرداد ماه، اظهار داشت: با این احتساب سرجمع عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد در قالب تفاهم‌نامه‌ها بین شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد: در طراحی این پروژه‌ها صرفاً موضوع ساخت مدنظر قرار نمی‌گیرد و دیدگاه بر این است که باید یک سری ساختمان‌ها مطابق با الگوهای اسلامی طراحی که در آن در کنار ساخت واحدهای مسکونی، خدمات دیگر نیز لحاظ شده چرا که در واقع هدف ما این است که این محلات به محلات الگو تبدیل شوند.

رییس کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هم‌افزایی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری موجب اجرای پروژه‌های خوبی در بخش مسکن می‌شود، بیان داشت: بار اصلی اجرایی شدن این پروژه بر عهده بخش خصوصی است.

وی با اشاره به مشارکت بنیاد مسکن در ادامه خط چهار مترو و اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه، گفت: در بحث ساخت و ساز در برخی از نقاط کشور با نیروی مازاد مواجه هستیم و در برخی دیگر شاهد کمبود نیرو می‌باشیم که در همین مناطق با توجه به اینکه نیروی انسانی از نقاط دیگر برای اجرای پروژه‌ها می‌آیند، هزینه‌های ساخت بالاتر رفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز