به گزارش روشنای راه، فرزاد شعبانی اظهار کرد: اجرای دورههای کارورزی یکی از مهمترین بخشهای فرآیند تربیت معلم است که زمینه ارتقای مهارتهای حرفهای، تدریس مؤثر و شناخت محیط آموزشی را برای دانشجومعلمان فراهم میکند.
وی افزود: موفقیت دانشجومعلمان در مدارس ابتدایی و متوسطه استان البرز نیازمند نظارت مستمر و اجرای هدفمند دورههای کارورزی است تا این آیندهسازان نظام تعلیم و تربیت بتوانند با آمادگی کامل وارد عرصه تدریس شوند.
کارورزی؛ حلقه اتصال دانشگاه فرهنگیان و مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش البرز کارورزی را یکی از مؤثرترین مراحل تربیت معلم دانست و گفت: این دوره در واقع پل ارتباطی میان دانشگاه فرهنگیان و محیط واقعی آموزش در مدارس است و تجربهورزی و مهارتآموزی را در میان دانشجومعلمان تقویت میکند.
شعبانی تصریح کرد: تعامل مؤثر میان دانشجومعلم، استاد راهنما، مدیر مدرسه و معلمان راهنما از ارکان موفقیت در اجرای این طرح به شمار میرود و باید برای تحقق اهداف آن، همکاری نزدیک میان دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: در نظام برنامهریزی تدریس، پیشبینیهای لازم برای ارتقای کیفیت کارورزی انجام شده و همافزایی دانشگاه و آموزش و پرورش میتواند زمینهساز تربیت معلمانی توانمند و آشنا با نیازهای واقعی مدارس باشد.
شعبانی با تأکید بر اهمیت اجرای دقیق و منسجم دورههای کارورزی افزود: کیفیت این دورهها تأثیر مستقیمی بر سطح آموزش در استان و آینده نظام آموزشی کشور دارد و باید با برنامهریزی منظم، بازخوردگیری و ارزیابی مستمر دنبال شود.