کدخبر: 13290 یکشنبه، 05 مرداد 1404 - 14:44 13290 پرینت خبر
مهدی سلطانی، رئیس اتحادیه پوشاک کرج:

ضرورت اقناع افکار عمومی برای مصرف پوشاک داخلی

image

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با هشدار نسبت به تبعات مخرب قاچاق پوشاک بر اقتصاد اصناف، صنایع نساجی و تولید داخلی، خواستار ورود فعالانه رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی شد.

به گزارش روشنای راه، مهدی سلطانی با بیان اینکه حضور گسترده کالای قاچاق در بازار پوشاک کرج و کشور، یک معضل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: تجربه‌های گذشته نشان داده که مقابله مؤثر با قاچاق پوشاک بدون پشتوانه فرهنگی و تبلیغاتی، ناکارآمد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تنها برخوردهای انتظامی نمی‌تواند تقاضای بازار را برای کالای قاچاق کاهش دهد، افزود: تغییر ذائقه مصرف‌کننده و اقناع افکار عمومی نسبت به مزایای پوشاک ایرانی باید در اولویت قرار گیرد و در این مسیر، رسانه‌ها نقش کلیدی دارند.

سلطانی اجرای کامل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد و گفت: قاچاقچیان با تضعیف تولید داخل، اشتغال را تهدید می‌کنند و به اعتبار برندهای ایرانی لطمه می‌زنند.

او با اشاره به وجود تولیدات داخلی با کیفیت، طراحی روز و قیمت رقابتی، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تبلیغات ضعیف، همچنان بخشی از مردم تصور نادرستی از کیفیت پوشاک ایرانی دارند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج تصریح کرد: رونق صنعت نساجی مستلزم فرهنگ‌سازی مستمر، مشارکت رسانه‌ها، نهادهای آموزشی و تولیدکنندگان است. وی همچنین از اصناف خواست از خرید و فروش کالاهای بدون فاکتور رسمی خودداری کنند.

سلطانی در پایان، آمادگی کامل این اتحادیه برای همکاری با دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی را اعلام کرد و تأکید کرد: شفافیت زنجیره تأمین، اعتمادسازی عمومی و حمایت رسانه‌ای از برندهای ایرانی، زمینه‌ساز حذف تدریجی کالای قاچاق از بازار خواهد بود.

آخرین اخبار
یادداشت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز