به گزارش روشنای راه، رحیمی افزود: فاز اصلی این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر از ۴۵ متری گلشهر تا میدان شهید سلطانی اجرا شده و شامل هشت ایستگاه است که در گام نخست، پنج ایستگاه آن مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و مابقی به مرور زمان و با توجه به نیاز مسافران فعال خواهد شد.
رحیمی یادآور شد: فاز اول این خط به طول هفت کیلومتر از چهارراه طالقانی تا سهراه رجاییشهر پیشتر به صورت آزمایشی افتتاح شده بود و هماکنون خط ۲ به ایستگاه پایانی خود رسیده است.
وی با تأکید بر تأثیر این پروژه بر کاهش بار ترافیکی خیابانهای اصلی کرج همچون شهید بهشتی، طالقانی جنوبی و بلوار هفتتیر گفت: هرچند بهرهبرداری کامل با محدودیتهایی نظیر کسری رام، تکمیلنشدن سیستم سیگنالینگ و برخی نواقص عمرانی مواجه است، اما تجربه کلانشهرهای دیگر نشان داده که میتوان پروژه را همزمان با بهرهبرداری تکمیل کرد.
به گفته رحیمی، خط ۲ مترو کرج به صورت رفت و برگشتی طراحی شده و با دیگر خطوط تلاقی ندارد؛ از این رو حداقلهای ایمنی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر تنها دو رام موجود است، در حالی که برای بهرهبرداری بهینه، دستکم چهار رام مورد نیاز خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر کرج در پایان از همکاری استاندار البرز، اعضای شورا، مدیران و مسئولان فعلی و پیشین سازمان قطار شهری و همچنین پیمانکاران و مشاوران پروژه قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که خط ۲ مترو با تکمیل مراحل باقیمانده، سهم بزرگی در آرامسازی ترافیک و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ایفا کند.