کدخبر: 4432 یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402 - 09:10 4432 پرینت خبر
مجتبی عبدالهی، استاندار البرز:

بسته‌های تشویقی برای صادرکنندگان باید پیش‌بینی شود

image

استاندار البرز گفت: بسته های تشویقی باید برای صادرکنندگانی که بارهای خود را از مبادی گمرکی البرز ارسال می‌کنند در نظر گرفته شود.

به گزارش روشنای راه، "مجتبی عبدالهی" در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز، با تاکید بر ضرورت اعلام برنامه ای مشخص از صادرات استان افزود: اداره گمرک استان باید آمار دقیقی از صادرات استان ارایه دهد تا تدابیر متناسبی برای حمایت و پیگیری یارانه سوخت داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش بهره برداری تخصصی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام با برنامه ریزی و خرد جمعی در ابعاد استانی و ملی باید در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی گفت: از اداره کل گمرک استان البرز انتظار می رود که با شفاف سازی و احصا آمار دقیق در راستای توسعه صادرات غیرنفتی استان تحول ایجاد کند.

وی افزود: بر مبنای آمار دقیق گمرک و توانمندی های صادراتی استان البرز می توان برنامه ریزی و بسته های تشویقی برای این منظور در نظر گرفت.

استاندار البرز گفت: در بخش مسافربری فرودگاه پیام می توان طی تفاهم هایی با ایرلاین های مطرح کشور، نسبت به توسعه ترددها اقدام کرد.

استان البرز با دارا بودن ۱۲ شهرک صنعتی فعال و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کنار مراکز آموزش عالی و موسسات علمی تحقیقاتی ملی و بین المللی در صورت هم افزایی و همپوشانی می توانند در حوزه اقتصادی استات موفق عمل کنند.

ظرفیت های کم نظیری همچون؛ منطقه ویژه اقتصادی پیام، فرودگاه پیام، شهرک صنعتی تخصصی دارویی کشور، تولید و صادرات محصولات کشاورزی، مراکز متعدد علمی و پژوهشی، شرکت های موفق دانش بنیان تنها بخش کوچکی از فرصت های اقتصادی البرز است که باید با همکاری بانک ها، در مسیر رونق اقتصادی استان و کشور قرار گیرد.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز