کدخبر: 958 جمعه، 09 مهر 1400 - 19:38 958 پرینت خبر
محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج:

برخی کشورهای همسایه فریب صهیونیست ها را نخورند

image

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج‌ با ذکر این مطلب که دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه همواره با پاسخ کوبنده ایران اسلامی به شکست انجامیده است، خطاب به برخی کشورهای همسایه گفت: ضمن هوشیاری در برابر فریبکاری صهیونیست ها ، دچار خطای راهبردی نشوند.

به گزارش روشنای راه، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج  افزود: دسیسه های  آمریکا ، رژیم صهیونیستی و دیگران در منطقه و اطراف مرزهای کشور کاملا تحت رصد است و همانطور که بارها مسوولان کشور اظهار کرده اند ، رابطه  ایران با همسایگان رابطه ای مبتنی بر حسن همجواری ، تقویت روابط و حفظ منافع مشترک با رعایت استقلال و حدود مرزی است .

وی اظهار داشت:  آمریکا و رژیم پلید و غاصب  صهیونیستی  بدانند که تصورات باطل و خیال های خام آنها علیه ایران در نطفه خفه خواهد شد و به همت سربازان غیور و با ایمان ما همه منافع آنها در منطقه بدون اغماض و چشم پوشی  در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آغاز رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور از امروز و تذکر سختی که روز قبل به تروریست ها در شمال عراق داده شد، گفت:  قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی برای حفظ امنیت، منافع و تمامیت ارضی شوخی بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: سران کشورهای همسایه در اظهار نظر هایشان دقت کنند و دچار خطا راهبردی و ابزار دست صهیونیست ها نشوند.

وی اظهار داشت:  الحمدالله با ضربات سربازان گمنام امام زمان (عج) به رژیم صهیونیستی ،  همواره طرح ها و دسیسه های آنها برای ضربه زدن به ایران  اسلامی یک به یک نقش بر آب شده است.

آیت الله حسینی همدانی  با اشاره به اینکه ۲۷ صفر روز وقف نامگذاری شده است، گفت: توسعه فرهنگ وقف و این امر خدا پسندانه که به خصوص  امیرالمومنین (ع) بر این امر  اهتمام داشت می تواند نقش موثری در رفع مشکلات و مسایل ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه واقف بر اساس عقیده دینی به  دیگران مسوولیت دارد و در نتیجه  به صورت وقف وظیفه خود را انجام می دهد، گفت: باید به این نکته توجه شود که وقف  و عملی که به عنوان وقف انجام می شود باعث می شود ثروت در دست یک گروهی  از جامعه متمرکز نشود در نتیجه تحقق عدالت اجتماعی هموار تر خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: وقف فاصله طبقاتی را از بین می برد و در  این روز ها جامعه ما که مشکلات اقتصادی فراوانی دارد خیرین می توانند با استفاده از سنت وقف  خدمات متنوع و گسترده ای را  انجام دهند تا کمر این مشکلات شکسته شود.

امام جمعه کرج  با اظهار این مطلب که در آستانه ۱۳ مهر ، آغاز هفته  نیروی  انتظامی قرار گرفته ایم ، یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروی انتظامی را گرامی داشت.  

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت در جامعه دارای اهمیت بسیاری است، گفت: مهمترین سازمانی که این وظیفه مهم را برعهده دارد نیروی انتظامی است  و این سازمان با نگاه به این ماموریت اهمیت پیدا می کند.

وی تاکید کرد:هفته نیروی انتظامی فرصتی است  برای مردم که یک خسته نباشی و خدا قوت به  این افراد  که آسایش خود و خانواده هایشان را فدای امنیت و آسایش مردم کرده اند، داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین این هفته فرصتی خوبی است که سازمان نیروی انتظامی خودش را بررسی کرده و نقاط ضعف احتمالی  را کم و نقاط  قوت خود را تقویت کند و فرصتی است که  گوشه ای از تلاش های شبانه روزی  در جهت استقرار امنیت و نظم اجتماعی برای مردم تشریح شود و تا  اعتماد سازی که مد نظر مقام معظم رهبری است تقویت شود.

 امام جمعه تصریح کرد: اگر فرصتی  پیش بیاید که نحوه مشارکت مردم با ناجا توضیح داده شود مطلوب خواهد بود.

وی  در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه روزهای پایان ماه صفر به خاطر سالروز رحلت رسول گرامی اکرم (ص) ، شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر حضرت امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع) همراه است، گفت: پرداختن به هر کدام  از مباحث این مناسبت ها نیازمند زمان اختصاصی خود است .

خطیب جمعه کرج یادآور شد:  باید از زندگی رسول خدا به عنوان الگو  درس  آموخت و عمل کرد که یکی از ویژگی های آن حضرت  استفاده از وقت و هدر ندادن زمان  و پرکاری است که باید از پیامبر اسلام (ص)  یاد گرفت.

 وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) مهمترین فعالیت های خود را از بدو ورود به مدینه آغاز کرد  و لحظه ای در راه تربیت و  هدایت مردم  کوتاه نیامد، گفت:  همه حال  و زندگی پیامبر اکرم (ص) برای ما درس است .

وی خاطرنشان کرد: در دوران  پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که رضوان خدا بر او باد این مسیر و طبق روش پیامبر برزگ  اسلام (ص ) حرکت کرد و توانست اسلام ناب را به دنیا معرفی کند.

وی تاکید کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران ادامه انقلاب رسول خدا بوده و در این دوران احتیاج به کار و فعالیت بیش از پیش است.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز