کدخبر: 815 سه‌شنبه، 16 شهریور 1400 - 23:09 815 پرینت خبر
محمد باقری بناب، نماینده مردم بناب:

مصوبات دولت درباره احیای دریاچه ارومیه اجرا شود

image

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه و مشخص شدن مسئول احیای این دریاچه در دولت سیزدهم شد

به گزارش روشنای راه، محمد باقری بناب در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما نمایندگان شاهد بودیم چگونه برخی تخلفات در انتخابات شوراها سرنوشت خیلی از شهرها و روستاها را رقم زد. لازم است نمایندگان مجلس برای انتخابات پیش رو، چاره‌ای اساسی کنیم در غیر این صورت مردم‌سالاری دینی با پول‌های کثیف تضعیف می‌شود.

نماینده مردم بناب خطاب به رییس جمهور و وزیر نیرو اظهار کرد: دریاچه ارومیه نفس‌های آخر خود را می‌کشد. این دریاچه را دریابید در غیر این صورت شهرهای اطراف آن، به ویژه شهرستان بناب با بحران‌های شدید زیست محیطی و بهداشتی مواجه می‌شود و در حال حاضر هم طوفان‌های نمکی، باغات و مزارع را از بین می‌برد و این زمین‌ها در حال خشک شدن و از بین رفتن هستند که این به معنای افزایش بیکاری در منطقه است.

باقری بناب در ادامه خطاب به رییس جمهوری گفت: نمایندگان استان آذربایجان شرقی خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و اتمام تونل انتقال آب و رهاسازی آب از سدهای اطراف دریاچه ارومیه به مقدار ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال جهت احیای این دریاچه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پساب فاضلاب شهرهای ارومیه و تبریز برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است و باید از تخصیص این پساب برای حوزه‌های دیگر خودداری شود.

 وی خواستار مشخص شدن مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم شد و تصریح کرد: اگر دریاچه ارومیه احیا نشود بیماری‌های مزمن و بحران‌های محیط زیستی باعث مهاجرت مردم شهرهای اطراف دریاچه به شهرهای دیگر شده و هزینه‌های گزافی بر دولت تحمیل می‌کند.

باقری یادآورشد: بحران آب در اکثر استان‌ها وجود دارد اما این مشکل در برخی استان‌ها مانند آذربایجان شرقی ناشی از سوءمدیریت مدیران و عدم برنامه‌ریزی است.

 وی با بیان اینکه شهرستان بناب در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت مشکل اساسی دارد، خواستار اقدام فوری وزارت نیرو برای تامین‌ آب بناب شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز