کدخبر: 76 شنبه، 21 فروردین 1400 - 14:22 76 پرینت خبر
حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف:

توسعه زیرساخت‌های گلف دشوار و نیازمند حمایت دوچندان دولت است

image

رئیس فدراسیون گلف می‌گوید: گلف حتی یک زمین با استاندارد بین المللی در کشور ندارد و از این رو توسعه زیرساخت‌ها و حمایت دولت ضروری است.

به گزارش روشنای راه، حمید عزیزی اظهار داشت: با توجه به دشواری توسعه زیرساخت‌ها، ضرورت حمایت دولت دو چندان است و در بحث احداث و نگهداری زمین گلف، توسعه این رشته دشوار است. در این شرایط ما به احداث و ایجاد محوطه‌های آموزشی روی آوردیم.

وی اظهار داشت: توسعه مینی‌گلف را نیز به عنوان مقدمه گلف در دستور کار خود قرار دادیم و در این بخش تلاش کردیم تا عملکرد خود را بهبود ببخشیم و در شهرها و استان‌ها کار کردیم.

عزیزی با بیان اینکه در مینی‌گلف در آسیا مدعی هستیم، ادامه داد: در گلف و رشته‌های تابعه روی جوانان سرمایه گذاری می‌کنیم و در تلاش هستیم تا ۵۰ درصد ورزشکاران هر اعزام زیر ۱۸ سال باشند و در مسابقات بین المللی حضور می یابیم زیرا باعث پختگی  ورزشکاران شده و امسال سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به اهداف مورد نظر خود برسیم.

وی تصریح کرد: نیاز به اصلاح ساختاری و تدوین استراتژی برای رشته‌های ورزشی مانند گلف دوچندان است و یکی از مهمترین سیاست های فدراسیون آن است که گلف را همگانی کنیم و ضمن احیای زمین های قدیمی متروکه و تاسیس زمین‌های تمرینی جدید، نصب اتاقک های توری تمرین و توسعه مینی گلف و باکس های قابل حمل در منزل را نیز در دستور کار قرار دادیم؛ میادین مینی گلف نیز از ۲۲۰ به ۷۰۰ میدان توسعه پیدا کرده و برای نخستین بار نیز باکس های مینی گلف در کشور تولید شده است.

به گفته عزیزی، گلف جزو اخلاقی‌ترین رشته ورزشی است و ورزشکاران آن حتی در سطوح بالایی چون المپیک نیز بدون داور به رقابت می‌پردازند و همین امر موجب شده تا اصول اخلاقی حاکم بر میادین ورزشی آن همراه با رعایت حقوق یکدیگر، نزاکت و احترام متقابل باشد.

نخستین زمین گلف کشور در شهر مسجد سلیمان توسط انگلیسی‌ها انحصاراً برای پرسنل خود پایه‌گذاری پس از خروج انگلیسی‌ها به ایران واگذار شد. اولین زمین چمن گلف کشور در مجموعه ثامن شهر مشهد با مدیریت بیتا طاهری احداث شد.

تا پیش از سال ۱۳۷۴ گلف در ایران فدراسیون نداشت و از آن سال فدراسیون گلف تشکیل شد و در سال ۱۳۸۳ حدود ۲۰۰ گلف‌باز در ایران مشغول به بازی بودند و هم‌اکنون تعداد بازیکنان به ۱۵ هزار نفر رسیده‌است. در بخش قهرمانی نیز لیگ گلف در دو گروه پیشرفته و نیمه‌پیشرفته با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز