کدخبر: 758 پنجشنبه، 04 شهریور 1400 - 13:14 758 پرینت خبر
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه:

بیش از هزار و ۷۰۰ روستای استان کرمانشاه گاز دارد

image

استاندار کرمانشاه گفت: تا پیش از سال ۹۲، ۲۱۰ روستا در استان کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار بود که این آمار اکنون به بیش از هزار و ۷۰۰ روستا رسیده است.

به گزارش روشنای راه، هوشنگ بازوند در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان ثلالث باباجانی، با اشاره به برنامه ریزی های دولت برای گازرسانی به روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی افزود: برای گاز رسانی به روستاهای منطقه دولت اخیرا یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گازرسانی به روستاها در هشت سال گذشته، گفت: گاز محور اصلی توسعه روستاها و یکی از محورهای توسعه صنعت است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: فرماندار ثلاث باباجانی نیز تعدادی پروژه عمرانی معرفی کرده اند که برای شهرستان می تواند مفید باشند از این رو آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازوند همچنین در رابطه با مشکل تامین آب شرب شهرستان ثلاث باباجانی نیز گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به صورت ویژه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد تا اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکل انجام شود.

وی همچنین به تونل در دست احداث سیاه طاهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این تونل یک هزار و ۸۰ متر طول دارد که تنها حفر ۱۸۲ متر آن باقی مانده است و بهره برداری از آن گام موثری برای رونق صادرات غیرنفتی و توسعه منطقه خواهد بود.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود

استاندار کرمانشاه همچنین به بحرانی شدن شرایط شیوع کرونا در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آمار بستری‌های کرونا در سطح استان به وضعیت نگران‌ کننده هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و رکورد زده است؛ در صورتی که این شرایط تداوم داشته باشد خسارت‌های جبران ناپذیری متحمل خواهیم شد.

بازوند اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامع مطلوب نیست که این موضوع منجر به تشدید شیوع کرونا شده است.

وی افزود: امروز شرایط واقعا سختی داریم و مردم باید این شرایط را درک کرده و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه به مرگ ۷۰۹ نفر از هم وطنان در روز سه شنبه به واسطه ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: هر یک از هم وطنان که به واسطه کرونا جان خود را از دست می‌دهند به معنی داغدار شدن یک خانواده و از بین رفتن سرمایه های اصلی کشور است.

بازوند ضمن تاکید مجدد بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مردم نباید به بهانه واکسیناسیون زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش کنند؛ زیرا واکسن تنها میزان مرگ و میر را کاهش می دهد اما همچنان احتمال ابتلا وجود دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز