کدخبر: 673 سه‌شنبه، 12 مرداد 1400 - 12:50 673 پرینت خبر
احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

«رسول آباد» سوژه مستند «روستای فرهنگی برتر» شد

image

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان تولید فیلم مستند روستای فرهنگی برتر همدان خبر داد و گفت: روستای «رسول آباد» در شهرستان بهار با ظرفیت های فرهنگی به عنوان سوژه این فیلم انتخاب شده است.

به گزارش روشنای راه، «احمدرضا احسانی» اظهار داشت: با توجه به نقش موثر سینمای مستند در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری روستاها به منظور معرفی روستاهای فرهنگی برتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گام نخست روستای «رسول آباد» از توابع شهرستان بهار را به عنوان روستای فرهنگی برتر در قالب فیلم مستند معرفی کند.

وی از هنرمندان مستندساز استان برای شرکت در فراخوان دعوت کرد و گفت: مدت زمان فیلم از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه است و متقاضیان باید به همراه طرح اثر، برآورد هزینه پیش‌تولید و ساخت را هم ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: سقف حمایت و هزینه پرداختی بابت تولید این مستند حداکثر مبلغ ۳۰ میلیون تومان است که بر اساس تصویب طرح ارائه شده در کمیته کارشناسی و پس از انعقاد قرارداد کاری پرداخت خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال طرح ۲۵ مرداد ماه تعیین شده تاکید کرد: مستندسازان باید طرح مستند خود را به همراه رزومه کاری و مشخصات فردی از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۸۰۳۹۶۰۰۵۷ ارسال کنند.

رسول آباد(تاج آباد) از روستاهای استان همدان است که با وجود محرومیت توانسته با همت بالای اهالی به یک روستای نمونه و موفق در زمینه های فرهنگی تبدیل شود.

اهالی این روستا با کتاب و کتابخوانی انس و الفت دارند و نام کوچه های این روستا برگرفته از مشاهیر جهان است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز