کدخبر: 615 پنجشنبه، 24 تیر 1400 - 14:15 615 پرینت خبر
یدا.. شکری، فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی:

تامین آب شرب روستاهای زلزله‌زده ثلاث‌باباجانی در اولویت باشد

image

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: تامین و توزیع آب شرب هفت روستای جابجا شده این شهرستان در اثر زلزله آبان ۹۶ باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش روشنای راه، «یدالله شکری» افزود: شبکه توزیع آب روستای «بانی پاریاب» با همکاری دهیاری انجام شده اما به علت خشک شدن منبع آب در حال حاضر اهالی این روستا فاقد آب شرب هستند.

وی با بیان اینکه روستای «حرمیان علیا» به علت نبود منبع آب با مشکل جدی مواجه است ادامه داد: آب شرب روستاهای «کوگاه» و «بژی» در بخش زمکان به علت معارض اجتماعی تاکنون تامین نشده است.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: آب شرب روستای «اورازه» تامین شده اما نواقصی در شبکه توزیع وجود دارد که باید اصلاح شود.

شکری در ادامه گفت: در بخش ازگله نیز شبکه توزیع روستای «دوله خشک» نیاز به بازسازی دارد و در روستای «ژاله کوسه» نیز شبکه توزیع و کنتورگذاری انجام نشده است.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز