کدخبر: 609 چهارشنبه، 23 تیر 1400 - 15:59 609 پرینت خبر
سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید و وزارت راه برای ساخت مسکن ایثارگران تفاهمنامه امضا کردند

image

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک تفاهمنامه بسیار خوبی میان بنیاد شهید و و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ایثارگران به امضا رسید.

به گزارش روشنای راه، سعید اوحدی در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: برای سال ۱۴۰۰ که نهضت ساخت مسکن جامعه ایثارگری است ،بر اساس این تفاهم نامه زمینه ها و پشتیبانی لازم برای آماده سازی ۴۰ هزار واحد مسکونی و موضوع اصلی دریافت وام مسکن هم که قبلا مجوز آن فراهم شده بود انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم در ۹ ماده و یک تبصره به امضا رسیده است ، ادامه داد: یکی از مطالبات جدی جامعه ایثارکری اجرای کامل بند دال تبصره ۲۰ قانون بودجه موضوع تبدیل وضعیت فرزتدان ایثارگران است.

اوحدی گفت: دستور العمل این کار در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ قید شده و به تایید و تصویب سازمان برنامه و بودجه رسیده و به همه دستگاه ها ابلاغ شده ولی متاسفانه برخی دستگاه ها در اجرای این قانون شفاف که شامل همه قراردادها از جمله پیمانی رسمی و شرکتی و... است تعلل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پدران این عزیزان متقاضی استخدام برای تامین امنیت جامعه جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برخی شهید و جانباز و اسیر شدند و حتی شهدای مدافع حرم ، آیا کسی از آنها پرسید شما نوع قراردادتان چه بود که امروز بعد از شهادت و ایثارگری پدران این عزیزان این موضوع بعنوان محدودیت برای فرزندان آنان قایل می شویم.

رییس بنیاد شهید با تاکید براینکه دستگاه هایی که هنوز این قانون را اجرا نکرده اند زمینه اجرای کامل آن را فراهم سازند، از شرکت های وزارت نفت و شبکه بانکی خواست این قانون را سریع تر اجرا کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز