کدخبر: 601 دوشنبه، 21 تیر 1400 - 16:42 601 پرینت خبر
محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز:

سیستم گرمایشی ۵۱ مدرسه البرز در حال استاندارد سازی است

image

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزگفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۵۱ مدرسه این استان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش روشنای راه، محمد دلاوریان با اشاره به اینکه بخارهای نفتی و گازی در سطح مدارس این استان جمع آوری شده است، اظهارداشت: تمام مدارس البرز مجهز به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم گرمایشی مرکزی در پیشگیری از حوادث در کلاس های درس و همچنین دیگر فضاهای مدارس موثر است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز بیان داشت: بخاری‌های گازی کلاس‌های درس مدارس استان البرز نیز در سه مرحله جمع آوری شد.

وی یادآورشد: گاهی موتورخانه‌های مدارس استان البرز خراب می‌شود که تا  تعمیر این بخش از بخاری‌های گازی به صورت موقت استفاده می شود.

دلاوریان ادامه داد: بعد از تصویب طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و تخصیص اعتبارات لازم از سال ۹۲ تاکنون این طرح همه ساله در تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم عملیاتی می شود.

وی حضور خیران مدرسه‌ساز برای کمک به استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس استان را با اهمیت دانست وعنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های به عمل آمده اقدامات خوبی در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه  ۸۰ پروژه آموزشی با ۷۳۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیارد ریال در نواحی و مناطق استان درحال ساخت دارد، اضافه کرد: آموزش و پرورش البرزدربخش فضا و تجهیزات آموزشی نیاز به حمایت دارد زیرا سالانه با رشد بیش از ۵ درصدی جمعیت دانش آموزی مواجه است.

وی تاکید کرد: ۳۰ درصد مدارس استان البرز فرسوده است و نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ کد مدرسه دارد.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز