کدخبر: 581 شنبه، 19 تیر 1400 - 12:25 581 پرینت خبر
محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

رشد ۵ درصدی ازدواج در کشور پس از ۱۷ سال

image

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از رشد پنج درصدی ازدواج در کشور پس از ۱۷ سال خبر داد.

به گزارش روشنای راه، محمدمهدی تندگویان در نشست خبری «هفته ازدواج» که صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: امروز موضوع ازدواج جوانان از ۲ عامل اساسی اقتصاد و فرهنگ تاثیر می‌پذیرد. عامل اقتصاد متشکل از اشتغال و درآمد است که به طور مستقیم بر ازدواج و تشکیل زندگی مشترک اثر خواهد داشت.

وی ادامه داد: مولفه فرهنگ نیز به نگرش نسل جوان جامعه اشاره می‌کند و آموزش و فرهنگ‌سازی در این خصوص نیز با هدف آگاهی‌بخشی به جوانان برای تشکیل زندگی مشترک بدون تشریفات امروز، رسالت جامعه ورزش و جوانان و در حقیقت جزء شرح وظایف این سازمان است.

به گفته تندگویان، برخی از مباحث اقتصاد در ازدواج جوانان از جمله اشتغال و درآمدزایی نیز توسط این سازمان در قالب ستاد ملی ساماندهی امور جوانان سازمان ملی جوانان دنبال می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این مباحث اقتصادی از جانب جامعه ورزش و جوانان بویژه به واحدهای اجرایی و دستگاه‌های مربوطه نیز ابلاغ شده و گزارشات عملکرد دریافت می‌شود. همچنین براساس این گزارشات، عناصر تشویقی و برخوردهای لازمه صورت خواهد گرفت. 

تندگویان با اشاره به وام ازدواج نیز یادآور شد: دولت و بانک مرکزی هم از سال ۹۶ در راستای ترغیب نسل جوان به ازدواج از طریق راه‌اندازی شبکه بانکی اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبارات در این زمینه کرد. 

 

وام ازدواج در دولت یازدهم به‌روزرسانی شد

وی افزود: وام ازدواج از سال ۹۶ بروزرسانی شد و امسال برای هر زوج، دختر زیر ۲۳ سال و پسر زیر ۲۵ سال، این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. 

وام ازدواج از سال ۱۳۹۶ با مبلغ ۱۰ میلیون تومان بروز شد و در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اما این وام در سال ۱۴۰۰ برای پسران زیر ۲۵ سال و همچنین دختران کمتر از ۲۳ سال به ۱۰۰ میلیون تومان (برای هریک از زوجین) می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز