کدخبر: 573 چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 14:35 573 پرینت خبر
راحله رودکی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی شفافیت بودجه را افزایش می‌دهد

image

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های فرهنگی باید به صورت مساله‌محور جلو رفته و منابع را در اختیار مسائل قرار دهیم، گفت: سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی صرفا برای استخراج قیمت‌ها نیست بلکه منجر به افزایش شفافیت بودجه هم می‌شود.

به گزارش روشنای راه، سیده «راحله رودکی» در آیین رونمایی از سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر ضرورت راه‌اندازی این سامانه در کل کشور تاکید کرد و افزود: کرمانشاه اولین استانی است که سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی در آن رونمایی می‌شود و امیدواریم به زودی در همه استان‌های کشور شاهد این اتفاق باشیم.

وی آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی خود و اطلاع دقیق از نحوه هزینه کردن منابع در دستگاه‌های دولتی را ضروری دانست و توضیح داد: برای ایجاد شفافیت در بودجه و منابع و همچنین مساله‌محور بودن که اولویت اول ما است باید به سمت و سوی بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کنیم.

رودکی با اشاره به اینکه این سامانه منجر به افزایش بهره‌وری و شفاف سازی در سیستم اداری کشور می‌شود، گفت: از سال گذشته با آموزش همکاران و کارشناسان کار را آغاز کردیم و برای رسیدن به حداکثر موفقیت در اجرای این سامانه نیازمند ثبات در مدیریت و کارشناسان مربوط به این حوزه هستیم.

سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی شفافیت بودجه را افزایش می‌دهد
 بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه نیازمند حمایت‌های ویژه وزارت‌خانه و استانداری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این جلسه ضمن ابراز خوشنودی از اینکه کرمانشاه اولین استانی است که این سامانه در آن راه‌اندازی می‌شود گفت: امیدواریم با استفاده از این سامانه موجبات شفاف‌سازی بیشتری را فراهم و گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف وزارت‌خانه برداریم.

«بهرام فاضلی‌زاد» با اشاره به پروژه‌های عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم، افزود: امیدواریم بودجه ۶ پروژه عمرانی استان با حمایت‌های وزارت‌خانه و استان تامین شود تا با تکمیل این پروژه‌ها سالهای بهتری را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان پیش‌رو داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان بر حمایت‌های بودجه‌ای وزارت‌خانه از کرمانشاه تاکید کرد و تصریح کرد: با ساعت‌ها بحث و رایزنی با اصحاب فرهنگ و هنر استان و اندیشمندان صاحب‌نظر، برنامه‌های جامع و کاملی را برای نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی کردیم که اجرای آنها مستلزم نگاه ویژه و حمایت‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز