کدخبر: 543 پنجشنبه، 10 تیر 1400 - 13:52 543 پرینت خبر
هادی عبادی، سرپرست پلیس راه مازندران:

خودروهای غیربومی بدون مجوز حق ورود به مازندران را ندارند

image

سرپرست پلیس راه مازندران با اشاره به تغییر سطح رنگ‌بندی کرونایی ، گفت : خودروهای غیربومی بدون مجوز حق ورود به مازندران را ندارند و ماموران پلیس راه با استقرار در مبادی ورودی جاده‌ها از ورودشان جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روشنای راه، سرهنگ هادی عبادی افزود : برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، مالکان خودروهای غیربومی در صورت مشاهده در شهرهای قرمز مازندران مبلغ ۱۰ میلیون ریال و در شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری جریمه می شوند.

رنگ بندی شهرستان های مازندران از روز  سه شنبه برای دومین بار در طول یک هفته تغییر کرد. طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت  ، درمان و آمووزش پزشکی هم اکنون شهرستان آمل در وضعیت قرمز قرار دارد و رنگ شهرستان های قائمشهر ، نور ، نکا، محمودآباد و چالوس نیز نارنجی است.

سرپرست پلیس راه مازندران با پیش‌بینی این که از بعد از ظهر امروز جاده های مازندران شاهد پیک ورود مسافران خواهد بود ، تاکید کرد : تنها آن دسته از خودروهای غیربومی اجازه ورود به مازندران را دارند که دارای مجوز رسمی از فرمانداری مبدا حرکت باشند.

وی افزود : ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

سرهنگ عبادی گفت : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

وی با تاکید بر این که ماموران پلیس بدون هرگونه اغماض با نقض کنندگان مقررات کرونایی برخورد می کنند ، افزود : در ۲۴ ساعت گذشته ماموران پلیس راه، مالکان ۹۰۱ دستگاه خودرو غیربومی که قصد ورود به مازندران را داشتند جریمه کردند و ۱۴۹ دستگاه خودرو را نیز به مبدا بازگشت داده‌اند.

سرهنگ عبادی گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۱۰۴ دستگاه خودروی غیربومی که قصد ورود به مازندران را داشتتند جریمه شدند و ۱۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو با پلاک غیر بومی که در این مدت قصد ورود به استان را داشتند به استان‌های مبدا بازگشت داده شدند.

وی از ادامه محدودیت‌های شبانه کرونایی در تمام شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد خبر داد و افزود: با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون ۵۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵  بیمار با علایم حاد تنفسی دربخش مراقبت‌های ویزه تحت درمان هستند..

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز