کدخبر: 522 سه‌شنبه، 08 تیر 1400 - 13:37 522 پرینت خبر
سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی:

۱۲ واحد جدید در شهرکهای صنعتی خراسان شمالی ایجاد می شود

image

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در بهار سال جاری ۱۲ قرار داد جدید واگذاری زمین در شهرک های صنعتی با کارآفرینان منعقد شد.

به گزارش روشنای راه، سیاوش وحدت ارزش این قراردادهای جدید را افزون حدود ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت : برای اجرای طرح های صنعتی سه هکتار زمین به کارآفرینان واگذار شد و با بهره برداری از این واحدها برای بیش از ۵۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی اضافه کرد : با وجود افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت زمین در شهرکهای صنعتی، همچنان اقبال سرمایه گذاران به استقرار در افزایش یافت به گونه ای که هم اکنون در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه ایم.
انعقاد ۱۷۲ قرارداد در شهرک صنعتی 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی گفت : در سال گذشته ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین با کارآفرینان منعقد شد که منعقد شد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن (۹۸) حدود سه برابر افزایش داشت.
وحدت میزان سرمایه گذاری پیش بینی برای اجرای این واحدهای صنعتی را در داخل شهرکها و نواحی صنعتی حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : انعقاد این قراردادها حدود ۶۵ هکتار زمین به کارآفرینان واگذار شد.
این مسوول  میزان اشتغال در این واحدها را براساس انعقاد قرارداد ساخت برای هر واحد صنعتی به طور میانگین بین 10 تا 15 نفر اعلام کرد.

وی مهمترین مشکل فعلی در شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی را کمبود زمین اعلام کرد و اظهارداشت :  هم اکنون در شهرک بجنورد و شهرک کارگاهی این شهرستان زمین صنعتی برای واگذاری به اتمام رسیده و اراضی فاز اول شهرک شماره ۳ بجنورد هم واگذار شده است.
به گفته وی به دلیل اقبال سرمایه گذاران به استقرار واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی، شرکت شهرکها در تمام شهرستان های استان خراسان شمالی با کمبود زمین مواجه است که باید اراضی شهرکها توسعه یابد.
خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

تنها منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی با گستره ۳۵۰ هکتار در بجنورد تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسیده است.
براساس آمار رسمی میزان سرمایه گذاری صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی درابتدای دولت یازدهم موسوم به دولت تدبیر و امید یکهزار و ۱۳۸ میلیارد ریال بود که این رقم هم اکنون به سه هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید و احتمال می رود تا پایان در ماهها آینده با بهره برداری تعداد دیگری از پروژه های نیمه تمام صنعتی سقف سرمایه گذاری از این میزان نیز فراتر رود.
طبق این آمار میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان خراسان شمالی در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت های گذشته تا 2.5 برابر افزایش یافت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز