کدخبر: 512 دوشنبه، 07 تیر 1400 - 12:24 512 پرینت خبر
محمدباقر قالیباف: رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران با ساخت چهار کارخانه از واردات مقوا بی‌نیاز می‌شود

image

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت چهار کارخانه مقواسازی مانند کارخانه‌ای که در زواره از توابع اردستان به بهره‌برداری رسید، کشورمان را از واردات مقوا بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش روشنای راه، محمدباقر قالیباف در حاشیه بهره‌برداری نخستین کارخانه تولید مقوای پشت طوسی و ایندربرد (پرمصرف در صنعت بسته‌بندی) ایران در زواره از توابع اردستان اظهار داشت:  کارخانه مقواسازی زواره با یک سوم ظرفیت تولید در حال فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد: با توسعه کارخانه مقواسازی زواره یا راه‌اندازی چهار کارخانه‌ همانند آن در مناطق دیگر می‌توان واردات کشور را در این بخش به صفر رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گله‌مندی مدیر کارخانه مقواسازی زواره از بروکراسی اداری و سپری شدن هفت سال برای راه‌اندازی این کارخانه گفت: انصاف این است که در ۲ سال اخیر با توجه به تصمیم‌های محلی و پیگیری استانداری، کارخانه با ظرفیت بیش از یکهزار نفر در سه نوبت کاری فعالیت کند.

قالیباف با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب به رفع موانع و پشتیبانی‌ها اظهار امیدواری کرد که با وجود تحریم‌ها، فعالیت‌ها در کشورمان به رفع موانع منجر شود تا با تلاش سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان و به خصوص با رویکرد دانش‌بنیان، بهترین تولیدها با صرفه اقتصادی‌، دقیق‌ و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

نخستین کارخانه تولید مقوای پشت طوسی و ایندربرد (پرمصرف در صنعت بسته‌بندی) در ایران با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر عصر یکشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در بخش زواره از توابع اردستان به بهره‌برداری رسید.

ساخت این کارخانه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و در مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۳۲ هزار و ۱۵۰ مترمربع به تولید مقوای دوبلکس می‌پردازد.

کارخانه مقواسازی زواره با مجموع سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان شامل ۴۵۰ میلیارد تومانی و ۲۷ میلیون یورویی، ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن مقوا دارد.

مقوای ایندربرد سفید رنگ است و سختی و قیمت مناسبی دارد، سختی مقوا از این جهت اهمیت دارد که هنگام چاپ مشکلی رخ ندهد و همچنین موقع قرار دادن محصول درون بسته بندی استحکام مناسب را داشته باشد.

این نوع مقوا در صنعت بسته‌بندی بسیار پرمصرف است و برای محصولاتی از جمله مواد غذایی، دارو ، جعبه دستمال کاغذی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. 

رییس مجلس شورای اسلامی که با دعوت حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم‌ اردستان در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفرکرده است امشب در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اردستان نیز سخنرانی می‌کند.

اکنون ۲۰ واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی اردستان و تعداد ۱۰ واحد صنعتی در ناحیه صنعتی زواره مشغول فعالیت هستند.

۵۱ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرستان اردستان وجود دارد و ‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد صادر شده است.

استان اصفهان با ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی دایر و هشت شهرک درحال ساخت در ۱۲ هزار هکتار زمین و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که در این بین ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

زواره از توابع شهرستان اردستان با جمعیت حدود ۱۶ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۳۲ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز