کدخبر: 452 شنبه، 29 خرداد 1400 - 13:25 452 پرینت خبر
علیرضا رئیسی،سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رضایتبخش بود

image

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با وجود برخی اشکالات، در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات راضی کننده بود.

به گزارش روشنای راه، علیرضا رییسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: مردم برای شرکت در انتخابات و همچنین طی ۱۶ ماه اخیر پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا به خوبی رعایت کردند و این جای تشکر دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

وی اظهار داشت:  با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در ماههای اخیر، اما باید همچنان به زنگ هشدارها در مورد همه گیری و مرگ و میر ناشی از کرونا که دیروز در برزیل بیش از ۲۵۰۰ مرگ و در هند ۱۶۰۰ مرگ رقم خورد، توجه داشته باشیم.

رییسی تصریح کرد: اکنون وضعیت کشور از لحاظ بیماری کرونا روند نزولی دارد اما استان های شرقی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 

22 شهر در وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اکنون ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم و در استان بوشهر تنگستان، دشتستان، در استان سیستان و بلوچستان ایرانشهر، چابهار، نیکشهر، در کرمان کهنوج و بستک و در هرمزگان بندر لنگه،  قشم، میناب در وضعیت قرمز بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

به گفته رییسی، گرم شدن هوا و تجمعات در جاهایی که از کولر گازی استفاده می شود و به دلیل اینکه کولر گازی  گردش هوای داخلی را بیشتر می کند شیوع کرونا را افزایش می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری تر است.

رئیسی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات پایه های نهم  و دوازدهم بالای ۹۵ درصد بود که از آموزش و پرورش و اولیا بابت این امر تشکر می کنیم.

روند واکسیناسیون مرحله دوم از فردا تکمیل می شود
وی افزود: از فردا(یکشنبه) دوز دوم واکسیناسیون افراد بالا ۷۰ سال و جاماندگان بالای ۷۰ سال علیه کرونا آغاز می شود.

رییسی با بیان اینکه محموله واکسن وارداتی علیه کرونا ۲۷ خرداد وارد کشور شده، خاطرنشان کرد: واکسن تولید داخل واکسن کووبرکت نیز مجوز اضطراری تزریق گرفته و میزان تولید این واکسن برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا از این هفته افزایش می یابد و از تیرماه به تولید حجم انبوه می رسد.

وی گفت: واکسن پاستور نیز اکنون فاز ۳ تحقیقات را طی می کند و امیدواریم با بررسی کمیته های نظارتی و بالینی مجوز استفاده را بدهند.

رییسی ابراز امیدواری کرد که واکسن پاستور نیز بتواند در آینده به واکسیناسیون عمومی کشور علیه کرونا اضافه شود.

تا کنون ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۹۵ هزار و ۱۵۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۱ دوز رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز