کدخبر: 4452 سه‌شنبه، 02 خرداد 1402 - 11:50 4452 پرینت خبر
ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز:

الگوی آزادسازی خرمشهر مدیریت کشور را متحول می سازد

image

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز آزادسازی خرمشهر را بزرگترین دستاورد کشور در قرن بیستم دانست و گفت: استفاده از الگوهای موفقیت رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر همچون ایثار و فداکاری، تفکر بسیجی، روحیه جهادی، معنویت و ولایت مداری می تواند مدیریت کشور را متحول سازد.

به گزارش روشنای راه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» با بیان اینکه حجم امکانات و تجهیزات بعثی‌ها قابل مقایسه با امکانات رزمندگان ایران اسلامی نبود و بازپس گیری خرمشهر با منطق نظامی همخوانی نداشت، افزود: در ۲ قرن گذشته هرگاه که کشور مهاجمی وارد درگیری نظامی با ما شده بخش‌هایی از ایران را جدا کرده است و بازپس‌گیری خرمشهر به رغم برتری عراق از نظر تجهیزات نظامی، امکانات تدارکاتی و برخورداری از حمایت‌های گسترده مالی و نظامی حدود چهل کشور دنیا؛ یک دستاورد بزرگ برای کشوری بود که نظام سیاسی جدیدی در آن شکل گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه برای پازپس گیری و آزادسازی خرمشهر هزاران شهید و رزمنده ایرانی با جانفشانی و ایثار، حماسه سوم خرداد ماه ۶۱ را رقم زدند، افزود: آزادسازی خرمشهر با منطق نظامی ممکن نبود، اما در تفکر بسیجی و جهادی که منبعث از ایمان الهی و آموزه‌های اسلامی است و واژه «نمی شود» و «نمی توانیم» وجود ندارد و همین روحیه نیز باعث شد تا بر خلاف منطق نظامی، خرمشهر عزیز باردیگر با جانفشانی‌ و فداکاری هزاران شهید و ایثارگر به آغوش میهن اسلامی بازگردد.

اسلامی با تاکید بر اهمیت وحدت ملی و همدلی همگانی در آزادسازی خرمشهر افزود: در دفاع مقدس هر خانه سنگری برای پشتیبانی از جبهه‌ها بود و این وحدت و همدلی نقش مهمی در تقویت روحیه رزمندگان ایران اسلامی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به نقش رهبری در آزادسازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس، عنوان کرد: قدرت ایمان و باور قدرتمند امامین انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی یکی از عوامل ارتقاء روحیه رزمندگان و پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان اینکه قرآن، معارف اسلامی و معنویت یکی دیگر از رمزهای پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس و آزادی خرمشهر بود، تاکید کرد: وقتی یک رزمنده به خداوند عالم توکل می‌کند و به اولیا الله و ائمه اطهار و معصومین (ع) متوسل می‌شود نیرویی در قلب او متولد می‌شود که به او قدرتی می‌دهد تا از سد و مانعی عبور کند و این همان مسأله‌ای بود که دفاع مقدس را از هر جنگی در عالم متمایز می‌ساخت.

اسلامی تصریح کرد: همانگونه که پس از جنگ تحمیلی از الگوهای موفقیت رزمندگان در صنایع دفاعی کشور، چون صنعت موشکی و پهپادی استفاده شد باید در سایر عرصه‌ها نیز از مدل آزادسازی خرمشهر استفاده شود.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز