کدخبر: 4426 شنبه، 30 اردیبهشت 1402 - 21:02 4426 پرینت خبر
کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا:

ممنوعیت استفاده از اتوبوس‌های درون شهری برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره)

image

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هیچ استانی غیر از تهران و شهرهای اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) به هیچ عنوان اجازه استفاده از اتوبوس‌های درون شهری برای شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را ندارند.

به گزارش روشنای راه، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست هماهنگی ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه پلیس راهور در این مراسم، مدیریت ترافیک است که امیدواریم با هماهنگی فرماندهان سایر استان ها به خصوص استان های شمالی، در بهترین شرایط برگزار شود.

وی موضوع اتوبوس ها برای اعزام زائرین را از مهمترین مسائل حوزه ترافیکی سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی دانست و افزود: متاسفانه برخی از استانها در اعزام زائران از اتوبوس های درون شهری استفاده می کردند که علاوه مشکلات ترافیکی باعث بروز حوادث و تصادف می شوند.

رییس پلیس راهور فراجا، گفت: تمام استان ها باید زائران را با اتوبوس های استاندارد و مجاز برون شهری جابه جا کنند و به طور قطع از تردد اتوبوس های برون شهری جلوگیری خواهد شد. همچنین از تردد اتوبوس های اداری در مسیرهای بین شهری بجز استان البرز و تهران جلوگیری خواهد شد.

سردار هادیانفر همچنین به ترددهای شخصی اشاره کرد و گفت: با توجه به چند وجهی بودن ترافیک که ممکن است کوچک‌ترین حادثه یا تخلف باعث اختلال کنترل جاده شود، تاکید می کنیم با تخلفات جاده‌ای بدون اغماض برخورد شود و برخوردها نیز باید جدی و بازدارنده باشد.

به گفته او، پلیس راه با تمام توان خود باید در ایام تعطیلات ارتحال امام (ره) در صحنه حضور داشته باشد و در صورت نیاز از فرماندهی انتظامی استانها نیز استفاده کنند.

سردار هادیانفر همچنین از ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی سی خبر داد و افزود: در این مراسم به هیچ نهادی برای برگزاری نمایش موتوری از جمله رژه یا یادبود اجازه داده نمی شود. همچنین با تردد مسافران به صورت وانتی هم جلوگیری و برخورد قانونی می شود.

 

پیش‌بینی حضور یک‌ونیم میلیون زائر در مراسم ارتحال امام

رییس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا، پیش بینی می کنیم امسال با استقبال گسترده مردم، حدود یک و نیم میلیون زائر در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کنند.

سردار هادیانفر بر اعلام به موقع محدودیت های ترافیکی تاکید کرد و افزود: پلیس راهور در استانها نیز باید راهور بر اجرای دقیق قانون پافشاری کند و اجازه عبور از خط قرمزهای قانونی به کسی داده نشود.

وی افزود: حتما باید تمام نیروها از دوربین های البسه، گشت های مجهز به جی پی اس و فناوری های کنترلی برخوردار شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز