کدخبر: 390 سه‌شنبه، 11 خرداد 1400 - 12:43 390 پرینت خبر
عزیزا... شهبازی، استاندار البرز:

متروی کرج ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

image

استاندار البرز با اشاره به نزدیکی افتتاح فاز نخست خط ۲ قطار شهری کرج اعلام کرد که اکنون این فاز ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش روشنای راه، عزیزاله شهبازی در بازدید از خط ۲ قطار شهری کرج افزود: تاکنون یک هزارو۲۰۰ میلیارد تومان برای کل پروژه خط ۲ قطار شهری کرج هزینه شده که ۸۰ درصد آن توسط دولت پرداخت شده است.

وی بیان داشت: فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر تا قبل از پایان کار دولت تدبیر و امید راه اندازی و به شهروندان کرج خدمات ارائه می دهد .

شهبازی گفت : با توجه به تراکم بالای جمعیت در شهر کرج ، تسریع در راه اندازی پروژه قطار شهری در این شهر از اهمیت بالایی به لحاظ ترافیکی و زیست محیطی برخوردار است .

استاندار البرز ادامه داد: ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع از شهر کرج سکونت دارند که ضرورت  برخورداری از سیستم حمل و نقل آسان را دوچندان می کند.

وی افزود: افتتاح فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج زمینه جابه جایی روزانه ۶ هزار مسافر در این  شهر را فراهم می کند. 

وی بیان داشت : افتتاح بخشی از بزرگراه شمالی کرج ، هدف مهم مسوولان استانی و شهر کرج در آینده نزدیک است که با احتساب قطعه نخست خط ۲ متروی کرج ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه های عمرانی این کلانشهر افزوده می شود.

شهبازی گفت : در مسیر بزرگراه شمالی کرج تعدادی ورودی و خروجی پیش بینی شده که نقش موثری در روان سازی ترافیک این کلانشهر دارد.

استاندار البرز با بیان اینکه طی سه سال گذشته پروژه های بزرگ عمرانی به ثمر رسیده است ، افزود: افتتاح جاده هشتگرد- طالقان یکی از اقدامات مهمی بودکه در هفته جاری محقق شد.

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز در این بازدید اعلام کرد که برای احداث فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است .

وی بیان داشت : این فاز در آینده نزدیک بین گلشهر - چهار راه طالقانی کرج افتتاح می شود که دارای سه ایستگاه است .

کمالی زاده گفت : پس از افتتاح  فاز نخست خط ۲ قطار شهری کرج ، تجهیز تونل مترو بین  چهار راه طالقانی تا میدان شهید سلطانی با ۶ ایستگاه آغاز می شود.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات احداث آن از سال ۸۵ آغاز شده که به علت مشکلات مالی و موانع دیگر احداث این پروژه زمانبر شده است .

اکنون خط یک قطار شهری کرج در امتداد خط ریلی صادقیه تهران - کرج  بین میدان شهید سلطانی کرج تا شهر جدید هشتگرد فعال است.  

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز