کدخبر: 350 چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 10:05 350 پرینت خبر
علیرضا ارجمندی، سرپرست اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی قم

۵۴ طرح گردشگری در قم در دست احداث است

image

سرپرست اداره‌کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی قم بابیان این‌که گردشگری قم روزهای روشنی در پیش دارد، گفت:هم‌اکنون تعداد ۵۴ طرح گردشگری در سطح استان در دست احداث است.

به گزارش روشنای راه، علیرضا ارجمندی در گفت‌وگویی افزود: این طرح‌ها شامل ۲۳ مجتمع ‌گردشگری، ۱۶ هتل و هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، پنج سفره‌خانه‌ سنتی، سه مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک زائرسرا و یک منطقه نمونه گردشگری است که با بهره‌برداری از آن‌ها، دو هزار و ۵۲۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی همچنین بابیان این‌که یک مرکز تفریحی در این استان به‌زودی افتتاح می‌شود گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: این مرکز تفریحی سرگرمی در زمینی در حدود ۵ هزار مترمربع احداث‌شده است که برای حدود ۳۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 

مقبره‌های گنبد سبز در قم ساماندهی می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین گفت: مقبره‌های گنبد سبز در قم با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم سامان‌دهی می‌شود.

ارجمندی اظهار کرد: این مقابر تاریخی طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین این اداره کل با سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری قم و طی برنامه‌ای مدون و یک‌ساله سامان‌دهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: گنبد سبز در مرکز شهر قم و در کنار گلزار شهدای شهر قرارگرفته که این ظرفیت را دارد که به مقصد تورهای فرهنگی با محوریت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل شود.

وی افزود: امکان آن وجود دارد که در کنار این مقابر، فروشگاه‌های عرصه محصولات صنایع‌دستی برای بازیدکنندگان ایجاد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز