کدخبر: 346 چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 09:50 346 پرینت خبر
ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت

image

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ هزار و ۲۸۸ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۲۶۱ دستگاه کامیون در سالجاری از طریق پایانه مرزی میلک و میرجاوه این استان صادر شد که افزایش ۷۸ درصدی در تناژ و ۹۳ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

به گزارش روشنای راه، ایوب کرد با بیان اینکه پایانه‌های مرزی این استان رویکرد صادرات‌گرا دارند، افزود: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، مواد غذایی، بنزین و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در ۲ ماهه سالجاری سهم پایانه مرزی میلک ۱۲۹ هزار تن و پایانه مرزی میرجاوه ۷۱۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌های مرزی این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان قابلیت‌های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده به طوریکه با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد افزایش صادرات از پایانه‌های مرزی استان هستیم.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت شاهد واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا و ترانزیت ۱۲ هزار و ۹۱۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم که نشان از اهمیت مرزهای این استان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز