کدخبر: 247 شنبه، 18 اردیبهشت 1400 - 14:41 247 پرینت خبر
پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:

مرحوم «ملک‌زاده» استاد بی‌مثال هنر مشبک و معرق فلز ایران بود

image

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، با تسلیت درگذشت استاد «مجید ملک‌زاده»، هنرمند صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: او استاد برجسته و بی‌مثال رشته مشبک و معرق فلز ایران بود و بسیاری، افتخار شاگردی و پیروی از سبک هنر او را داشتند.

به گزارش روشنای راه، مجید ملک‌زاده هنرمند مشهور صنایع دستی اصفهانی در رشته مشبک و معرق فلز روز جمعه -۱۷ اریبهشت _ به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در پیامی با تسلیت در گذشت استاد مجید ملک‌زاده با جامعه هنرمندان کشور و هنرشناسان و هنردوستان و خانواده آن مرحوم نوشت: دست تقدیر خداوند بار دیگر گلی از بوستان فرهنگ و هنر ایران زمین را برچید، با نهایت غم و سوگواری، گوهری بی‌بدیل از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سپهر درگذشتگان این عرصه، آسمانی و جاودانه شد.

معاون صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: استاد مجید ملک‌زاده، استاد برجسته و بی‌مثال رشته مشبک و معرق فلز ایران بود که بسیاری، افتخار شاگردی و پیروی از او را داشتند.

مرحوم ملک‌زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح با زبان هنر کرد. او فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

وی فعالیت هنری خود در این رشته از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی‌تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد، در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و در مسیر موضوع صلح وارد و متوجه شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد.
نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع‌های  صلح - توسعه پایدار- خاک و تأثیر آن بر صلح - اقتصاد،  هنر- رنگ و نور و تأثیر آن بر صلح و آرامش جامعه و چشم اندازهای راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر از جمله آثار پژوهشی این هنرمند است.

خلق سه اثر هنری ارزشمند و انجام کار گروهی در تجلیل از خانواده گردشگر فرانسوی در اصفهان در سال ٨۶، دریافت تقدیرنامه برای صلح و فعالیت‌های صلح‌آمیز از آقای ران کلارک شهردار گلدکست - استرالیا در سال ٢٠١١ از جمله اقدامات انسان‌دوستانه این هنرمند است.  

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز