کدخبر: 246 شنبه، 18 اردیبهشت 1400 - 14:36 246 پرینت خبر
حسین صفری، معاون خانه کتاب و ادبیات ایران:

فروش ۵۰۰ میلیون تومانی کتاب در نمایشگاه مجازی قرآن

image

معاون خانه کتاب و ادبیات ایران از فروش ۵۰۰ میلیون تومان کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم طی شش روز اخیر خبر داد.

به گزارش روشنای راه، حسین صفری گفت: با توجه به گذشت چند روزه از برپایی نمایشگاه قرآن، آمار فروش بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان شده است. با توجه به همزمانی روزهای گذشته با لیالی قدر پیش‌بینی کرده بودیم که مخاطب کمتری به نمایشگاه مراجعه کند که این موضوع در نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم نیز صدق می‌کرد و ما همواره شاهد بودیم در روزهای ابتدایی مراجعه‌کننده کمتر بود. با این وجود اطمینان داریم که از جمعه، با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته نمایشگاه قرآن بیشتر دیده می شود.

وی افزود: به همین دلیلی به لحاظ زیرساختی و نرم‌افزاری و همین طور آمادگی‌های لازم در خصوص کاهش مشکلات، این آمادگی در مجموعه ما و شرکت ملی پست و دیگر مجموعه‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، برقرار شده است و مطمئن هستیم در روزهای آتی تعداد بیشتری برای خرید مراجعه خواهند کرد.

مجری برپایی بخش فروش نمایشگاه مجازی قرآن کریم در مورد آخرین وضعیت این بخش گفت: در حال حاضر بیشترین ارسال کتاب مربوط به شهر قم بوده است، اما بیشترین خرید برای شهر تهران و پس از آن اصفهان است.

وی در مورد پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای میزان فروش نمایشگاه مجازی بیان کرد: با توجه به اینکه اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم است و هیچ تجربه‌ای نداشته‌ایم، پیش‌بینی درباره اولین‌ها مشکل است. در هر تجربه اولی بحث اطلاع‌رسانی، حضور مردم و خرید کتاب قابل پیش‌بینی نیست. البته با توجه به برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نزدیک بودن زمان آن به زمان نمایشگاه قرآن، می‌تواند تأثیراتی بر روی فروش نمایشگاه قرآن داشته باشد.

صفری درباره مهم‌ترین مشکلاتی که سایت فروش طی این روزها با آن مواجه بوده است، گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۱۵۰ مورد از ایرادات با پرسش از ناشران، خریداران و ... احصاء شد و تا کنون ۸۰ مورد را برطرف کرده‌ایم. عمده مشکلات مربوط به بخش فنی بود، همچنین جست‌وجوی موضوع و موضوع قرآن کریم به صورت خاص از جمله مشکلات بوده است. 

وی با تأکید بر اینکه بیشترین سؤالاتی که تا کنون شده است در مورد چگونگی خرید بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه صرفاً کتاب‌هایی با موضوع قرآن، دین و دفاع مقدس عرضه شده است، برخی مطالبه کتاب‌هایی خارج از موضوع نمایشگاه را داشتند که عملاً آیین‌نامه نمایشگاه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

صفری درباره آمار کلی بخش فروش نمایشگاه مجازی قرآن گفت: در بخش فروش نزدیک به ۵۰۰ ناشر حضور دارند که از این تعداد حدود ۵۰ ناشر در حوزه دفاع مقدس و بقیه در حوزه قرآن، عترت و دین هستند. همچنین بیشترین ناشرانی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند از شهرهای تهران، قم و مشهد هستند.

 

بخش حجاب و عفاف به نمایشگاه مجازی قرآن اضافه شد

اسدالله سلیمانی، رئیس انجمن فعالان و متخصصان حوزه حجاب با اشاره به برگزاری جلسه مشترک این انجمن با مسئولان برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: این نشست به منظور حضور انجمن فعالان و متخصصان حوزه حجاب در نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار شد و طی آن مصوب شد لینک سایت ما بر روی نمایشگاه قرآن قرار بگیرد تا بخش حجاب و عفاف نیز در نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انجمن فعالان و متخصصان حوزه حجاب از هفت سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه این انجمن یک انجمن مردم‌نهاد است و در گستره ملی به ثبت رسیده است، ۱۵۰ عضو در تهران و بیش از ۲۰۰ عضو هم در شهرستان‌ها دارد.

رئیس انجمن فعالان و متخصصان حوزه حجاب گفت: از دیروز (پنجشنبه) به همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور پیدا کردیم و امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه خدمات شایسته‌ای را در حوزه حجاب و عفاف به خانواده‌های ایرانی ارائه دهیم.

وی درباره تخفیف‌های در نظر گرفته شده افزود: با توجه به اینکه تمامی اعضای انجمن تولیدکننده محصولات حجاب و عفاف هستند، یک قدم از واسطه‌ها جلوتر هستند، چون واسطه کالای خود را از تولیدکننده خریداری می کند، همین امر باعث شده خود به خود تخفیف برای خریداران لحاظ شود. علاوه بر این به یُمن حضور در نمایشگاه مجازی قرآن تمام محصولات خود را تا پایان زمان نمایشگاه با تخفیف ۲۰ درصدی ارائه خواهیم کرد.

سلیمانی اظهار کرد: به عنوان کسی که هفت سال است در حوزه حجاب و عفاف مطالبه‌گری می‌کند و در تلاش هستیم تا سکوهای فروش خوبی برای خانواده‌ها فراهم کنیم، از خانواده‌های محجبه تقاضا داریم از ما حمایت کنند و با صبوری بیشتری در سایت کالاهای مورد نیاز خود را جست‌وجو کنند. با توجه به اینکه سایت به تازگی راه افتاده است، ممکن است ایراداتی داشته باشد، اما به طور حتم این ایرادات به زودی برطرف خواهد شد.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز هجدهم ماه مبارک رمضان به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز یعنی تا بیست و هفتم ماه رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

قرار است در این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق صورت گرفته میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست در واقع توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز