به گزارش روشنای راه، فریبرز مرادی هزینه اجرای این پروژه را حدود ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه طرح روکش حفاظتی آسفالت از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
وی با اشاره به مزایای استفاده از این نوع آسفالت ادامه داد: اجرای ناهمواری های طولی و عرضی، پرکردن گود افتادگی ها، درزها و ترکهای کم عمق و سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه آسفالت، جلوگیری از نشست و ایجاد ترک به دلیل انعطافپذیری ناشی از مصرف پلیمر و ضخامت کم به همراه اجرای سریع از جمله مزایای اجرای این نوع آسفالت می باشد.
آسفالت حفاظتی از نوع میکروسرفیسینگ نوعی آسفالت سرد حفاظتی- ترمیمی است که با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالت های قبلی که دارای خرابی های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودرو ها و ترک های تا عرض ۲ سانتی متر می باشد، استفاده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان این که اجرای روکش آسفالت حفاظتی از سرعت بالایی برخوردار است ، گفت: این نوع آسفالت یک نوع عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویه را در هر دوره به طور متوسط بین ۳ تا ۵ سال به تاخیر می اندازد که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
مرادی افزود: در همین راستا، محور رشت به لاهیجان و رشت به امامزاده هاشم از جمله محورهای پرتردد استان بوده که به دلیل فرسودگی سریع، استفاده از شیوه های نوین در نگهداری بهینه این مسیر را ضروری می سازد.
گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه است که بیش از ۹ هزار کیلومتر آن روستایی و مابقی اصلی، فرعی و آزادراه می باشد.
منبع: خبرگزاری ایرنا