کدخبر: 599 دوشنبه، 21 تیر 1400 - 12:29 599 پرینت خبر
مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا:

عفاف و حجاب منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

image

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باعث حفظ حرمت و کرامت زن و همچنین تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود.

به گزارش روشنای راه، سردار مهدی حاجیان در مراسم اختتامیه جشنواره ملی گوهر فاطمی که به صورت  ویدئو کنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد، افزود: حجاب و عفاف به عنوان یک دستور دینی و از موضوعات مهم و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی و برگرفته از آموزه های دینی ما است که با بسیاری از مسائل مانند حفظ حرمت زن و احترام به آنان، ارزش گذاری به شأن و جایگاه زن، حفظ و صیانت از کیان خانواده پیوند خورده و به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی و شکوفایی انسان و همچنین در پیشگیری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: از جمله مبانی دینی که می شود به آن به عنوان دستور الهی توجه جدی کرد آیه ۳۱ شریفه نور است که به عنوان آیه حجاب معرفی شده و بنا بر تفسیر بسیاری از بزرگان از زمان نزول آن، حجاب بر زنان واجب شده است.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در ادامه به فرمایشات حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در باب شأن و منزلت زنان و حفظ کرامت آنان اشاره کرد و گفت: ایشان در این رابطه فرموده اند که " از دامن زن، مرد به معراج می رود"؛ لذا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سازمان متولی حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین به موجب نص صریح قانون و همچنین اجرای فرامین مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" بر خود واجب می داند همواره در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران کوشا باشد و مجدانه از آن صیانت کند.

 این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و اول ذی الحجه که به روز حجاب و عفاف نام گذاری شده فرصت مغتنمی برای برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه به تشریح تاریخچه ارزشمند عفاف و حجاب پرداخت و گفت: اولین جشنواره در سال ۱۳۹۵ با عنوان چادرهای آسمانی، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دو بخش تخصصی و مردمی با بهره گیری از فضای مجازی با راهیابی ۶۰۰ عکس به مرحله داوری و انتخاب ۳ عکس در بخش تخصصی و ۵ عکس در بخش معمولی برگزار شده است.

سردار حاجیان عنوان کرد: دومین جشنواره چادرهای آسمانی در سال ۱۳۹۶ با تکیه بر تجربیات درون سازمانی و مشارکت سازمان های مردم نهاد فعال در دو بخش ترویجی و هنری با دریافت ۴۲۴ اثر گرافیکی و تصویر سازی حرفه ای و انتخاب ۱۰ عکس به عنوان آثار برگزیده برگزار شد.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا ادامه داد: سومین جشنواره نیز در سال ۱۳۹۷ با عنوان چادرهای آسمانی با راهیابی ۱۳۷ اثر در قالب موشن گرافیک و انتخاب ۶ اثر برگزیده برگزار شد.

سردار حاجیان در پایان از تمامی سازمان ها و نهادها، ستاد کل نیروهای مسلح، سردار" حسین اشتری"؛ فرمانده ناجا، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و سایر افرادی که در راستای برگزاری این جشنواره و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، معاونت اجتماعی ناجا را هدایت و حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز