کدخبر: 4501 شنبه، 06 خرداد 1402 - 14:55 4501 پرینت خبر
افراسیاب شجاعی، قائم مقام شهردار کرج:

مالکین در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کشور، حضور خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

image

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کشور گفت: با هدف رفع چالش‌های اجرایی طرح و تسریع آن، فرآیند موجود بازبینی مجدد قرار گیرد تا در روزهای پایانی اجرای مصوبه، انباشت پرونده‌های بررسی نشده نداشته باشیم.

به گزارش روشنای راه، افراسیاب شجاعی در نهمین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور که با حضور عمار ایزدیار نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر، معاونین و مدیران کل ستادی عضو کمیته و مدیران مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج برگزار شد؛ اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور و با رویکرد برطرف‌سازی فرآیند دست و پاگیر، ضرورت دارد آسیب‌شناسی و بازبینی مجدد فرآیند انجام بپذیرد تا مالکین بناهای مشمول طرح بتوانند از فرصت طلایی پیش آمده استفاده نموده و با پرداخت جریمه نسبت به دریافت پایان کار و تثبیت املاک خود اقدام نمایند.

شجاعی با تأکید براینکه طی این جلسه مناطق ۱۰گانه شهرداری کرج به ارائه توضیحات و آمار پرونده‌های اقدام شده پرداخته‌اند، افزود: در این مدت مناطق، ۱۱ هزار و ۶۶۰ پرونده را احصا کرده که بایستی به ۱۷ هزار پرونده برسیم.

وی همچنین عنوان کرد: به منظور تسریع در اجرای این بند از قانون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ پرونده ابلاغ شده که ۴۰ درصد از موارد شناسایی شده است که می‌بایست این امر با قید فوریت مشمول ۱۰۰ درصد پرونده‌های دارای شرایط گردد.

شجاعی با بیان اینکه پرونده‌هایی که دارای موارد و مشکلات خاصی است در جلسات هفتگی مرکز مطرح شوند تا بررسی نهایی و تصمیم‌گیری لازم جهت اجرایی شدن این قانون صورت گیرد، گفت: هیچ پرونده‌ای نباید به دلیل قطعی سیستم و دلایل نرم‌افزاری با تأخیر روبرو شود و مدیران مناطق باید از روش‌های جایگزین جهت تسریع امور استفاده کنند.

قائم مقام شهردار کرج خاطر نشان کرد: کارشناسان حوزه‌های مرتبط از قبیل شهرسازی، کمیسیون ماده صد، حقوقی و درآمد آموزش‌های لازم را کسب نمایند تا از دوباره کاری جلوگیری بعمل آید.

این مسئول باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه اشاره کرد که سازوکار وام از بانک شهر در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کشور راهگشاست و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص در حال انجام است.

شجاعی در پایان با اشاره به اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه کل کشور توسط مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج از شهروندان و مالکینی که شرایط پرونده‌شان منطبق با قانون مصوب شده است، خواست از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و با توجه به مدت محدود طرح، حضور خود را به روزهای پایانی اجرای مصوبه موکول نکنند.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز