کدخبر: 4498 شنبه، 06 خرداد 1402 - 13:05 4498 پرینت خبر
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان:

مساله مالکیت سرخابی‌ها حل شد

image

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات سوارکاری «جام آرموس» از حل‌وفصل کامل مساله مالکیت استقلال و پرسپولیس خبر داد و در بخشی دیگر نیز بر ضرورت صادرات و واردات اسب به عنوان صنعتی بزرگ تاکید کرد.

به گزارش روشنای راه، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقه «جام آرموس» در رقابت سوارکاری در رشته پرش با اسب اظهار داشت: فدراسیون ملی سوارکاری ایران در دوره جدید و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوب و مدونی را طراحی کرده‌است. به طور مثال قرار است در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۰ رویداد برگزار شود. یکی از این رویدادها همین مسابقاتی است که تحت عنوان سوارکاری CSL برگزار می‌شود که دوستاره است.

وی افزود: میزبانی این رویداد برای تحول میزبانی فدراسیون ایران مفید خواهد بود و برای تحول میزبانی آینده ما ارزش و اهمیت زیادی دارد. در مهرماه با توجه به هماهنگی و رایزنی که با فدراسیون جهانی صورت گرفته، قرار است مسابقات جهانی در ایران برگزار خواهد شد. حداقل بیست کشور قرار است در این رویداد مهم شرکت کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در همین مسابقات CSL نیز دو ناظر خارجی به ایران آمده‌اند. اگر اشتباه نکنم از اردن و ترکیه هستند دو سوارکار خارجی حضور دارند. دو پرش‌کننده از کشور هلند که خودم ناظر بازی دومین پرش‌کننده بودم که بدون خطا این مرحله را سپری کرد. همه اینها اتفاقات خوب برای سوارکاری است که حرکت‌های مهمی صورت گرفته است.

سجادی اضافه کرد: در سوارکاری بُعد قهرمانی و بُعد همگانی فوق‌العاده مورد اقبال است. یکی از رشته‌های توصیه شده در دین مبین اسلام است. از نظر دینی برای ما اهمیت دارد و هم رشته‌ای است که در آن خیر و برکت وجود دارد.

وی تاکید کرد: در جهان سواری کاری اهمیت زیادی دارد. این رشته ورزشی همپای فوتبال حرکت می‌کند و یک صنعت بزرگ است. اگر این صنعت مورد توجه قرار گیرد ۷۲ شغل احیا می‌شود. باید تلاش کنیم با رعایت قوانین و ضوابط صادرات و واردات اسب داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: رشته‌اهای مربوط به سوارکاری در ورزش زیاد است. ما چوگان، پرش و استقامت را سراغ داریم ولی بیش از ۱۰ تا ۱۲ رشته وجود دارد. این دو سه مدل خیلی گل کرده است. ارابه‌رانی و درساژ جزو تنوعات این رشته هستند.

وی گفت: ما نژادهای خوبی در اسب داشته و داریم. هنوز نژاد کاسپین در دنیا طرفدار دارد و باید برنامه‌ ریزی کنیم مشکل قرنطینه رفع شود و با کمک وزارت کشاورزی و ورزش این مشکل را حل کنیم و بتوانیم مثل خیلی از کشورهای دیگر صادرات و واردات اسب داشته باشیم. اسبی که وارد ایران می‌شود نباید بماند تا عمرش تمام شود. ورزشکاران باید راحت بتوانند برای مسابقات اسب ببرند. اگر ستاد بازی‌های آسیایی سوارکاری را نهایی کند، من هم علاقه‌مند هستم در این رشته شرکت کنیم. رضا زندی(رئیس فدراسیون سوارکاری) هم قول مدال داده و امیدوارم چنین شود. اگر در بازی‌ها چهارم هم شویم بسیار ارزشمند است. می‌دانیم که چقدر محدودیت داریم. برای رشد و توسعه این رشته اگر موانع برطرف شود مدال‌آوری و تعاملات و اتفاقات مورد نیاز پیشرفت یک رشته ورزشی محقق می‌شود.

سجادی همچنین درباره مساله مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: مالکیت استقلال و پرسپولیس به طور کامل برطرف شده است. این مشکل از مدت‌ها قبل برطرف شده بود که الان دیگر رسمی شد.

وی در پایان گفت: من جزو کسانی بودم دوست داشتم تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد. قرار شد این اتفاق رخ دهد. فوتبال سال مهمی را پیش رو دارد. تیم ملی قرار است در جام ملت‌ها شرکت کند، امیدها در بازی‌های آسیایی حاضر می‌شوند، دور خیز برای گرفتن سهمیه المپیک وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز