کدخبر: 4466 چهارشنبه، 03 خرداد 1402 - 13:20 4466 پرینت خبر
علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج:

تجهیز شهرداری به سیستم نظام‌مندی از ایده‌ها و نخبگان شهر اصل نظام کارآمد و ضروریست

image

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: تجهیز شهرداری به سیستم نظام‌مندی از ایده‌ها و تفکرات نخبگان شهر مهمترین اصل و قاعده یک نظام کارامد گرا و امری ضروریست.

به گزارش روشنای راه، حجت الاسلام علیرضا سعیدی در ابتدای یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر طی تذکری با بیان اینکه شهر موجودی زنده است که نقطه تولد رشد خواب و بیداری صحت و بیماری و نهایتا مرگ را تجربه می‌کند، اظهارداشت: شهر مجموعه‌ایی از کالبد و اجتماع " جسم و روح" است که شهروندان را در سطحی بسیار وسیع و در بستری از ارتباطات پیچیده به سویی رهنمون میسازد لذا جهت گیری آن باید در راستای دستیابی به کمال انسانیت و حیات طیبه باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: شهر فقط سکونت‌گاه نیست بلکه آبادی است که باید روح اجتماع در آن متبلور شده و هویت یابد، تجهیز شهرداری به سیستم نظام‌مندی از ایده‌ها و تفکرات نخبگان شهر مهمترین اصل و قاعده یک نظام کارامد گرا و امری ضروریست.

سعیدی تصریح کرد: برخلاف نظریه غالب مبنی بر خدماتی دانستن نهاد شهرداری معتقدم شهرداری یک نهاد اجتماعی است که از خاستگاه‌های خود یعنی معنویت عقلانیت عدالت و همچنین خرد تمدنی سرچشمه می‌گیرد.

وی اذعان کرد: اگر شهرداری از نهادی خدماتی به نهادی اجتماعی بدل شود شهروندان احساس می‌کنند می‌تواند به مثابه زندگی اجتماعی تعامل سازنده با شهرداری داشته باشند، نهاد اجتماعی دانستن شهرداری متضمن گردش شفاف و کارامد اطلاعات و رعایت عدالت در تصمیم گیری‌ها و تحقق تاثیرگذاری مردم در اقدامات مدیریت شهری است تا با کارامد سازی شهرداری در ارائه کمی و کیفی خدمات به ساکنان شهر به عنوان شرکاء و بهرمندان اصلی فرایند پیشرفت همراه با عدالت در شهر دست یافتنی تر شود.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز