کدخبر: 4458 سه‌شنبه، 02 خرداد 1402 - 15:10 4458 پرینت خبر
مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره):

امسال ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود

image

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه شده است.

به گزارش روشنای راه، مرتضی فیروزآبادی در نشست خبری تشریح عملکرد اشتغال کمیته امداد در سال ۱۴۰۱، افزود: کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ موفق به ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی شد.

وی با تقدیر از همراهی بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان، اظهار کرد: از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب تبصره ۱۶ مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان تخصیص یافت که معادل ۸۹ درصد بودجه مصوب است.

 

راستی‌آزمایی ۹۳ درصدی برنامه اشتغال کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به افزایش سقف تسهیلات اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: سال گذشته سقف تسهیلات طرح‌های مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان و در مشاغل ویژه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: با راستی‌آزمایی انجام شده توسط کارشناسان کمیته امداد، ۹۳ درصد تسهیلات پرداخت شده منجر به راه‌اندازی شغل شده که راستی‌آزمایی وزارت کار نیز همین عدد را تایید می‌کند.

فیروزآبادی با بیان اینکه آموزش مهارت‌آموزی به جامعه هدف، سیاست اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۳ هزار نفر از مددجویان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ برابر رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار، برنامه مهارت‌آموزی ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان در کمیته امداد به انجام رسیده است که هشت هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

 

واگذاری ۴۵ فروند پهپاد کشاورزی به مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از واگذاری ۴۵ فروند پهپاد خدمات کشاورزی به مددجویان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه خدمات حمل و نقل و جزء مشاغل پردرآمد و پایدار برای مددجویان به شمار می‌رود، در قالب تفاهم‌نامه با شرکت تراکتورسازی ایران، هزار دستگاه تراکتور به متقاضیان اشتغال ارائه شد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه پیگیری زنجیره‌های تولید از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال است، گفت: در زمنیه زنجیره نوغانداری، سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ نفر وارد کار شدند که به طور میانگین ۱۹ میلیون تومان درآمد در یک بازه ۲ ماهه برای هر خانواده به دست آمد.

وی به تشریح برنامه راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای مددجویان پرداخت و افزود: سال گذشته ۴۰ هزار واحد پنل خورشیدی برای مددجویان تعهد داشتیم که ۲۰ هزار از آن محقق شد. در سال جاری برنامه داریم علاوه بر تکمیل تعهدات سال پیش، ۴۰ هزار پنل خورشیدی دیگر نصب و راه‌اندازی کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر کسب درآمد برای مددجویان، به پایداری شبکه توزیع برق با هزینه پایین کمک می‌کند.

 

برنامه کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲

فیروزآبادی از پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه «حیات» در حوزه اشتغال مددجویان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان به دفاتر کمیته امداد برای پیگیری موضوعات شغلی و تسهیلات نیست.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد جزو سه دستگاه برتر کشور در حوزه اشتغال است، اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی در سال گذشته، از کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال کشور، تقدیر شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته امداد برای سال جاری نیز مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی شده است که به همین منظور ۳۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

فیروزآبادی اضافه کرد: این اعتبار از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم پس از ابلاغ به استان‌ها، فرآیند اشتغال‌زایی در کمیته امداد همانند سال گذشته با سرعت آغاز شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز