کدخبر: 4403 پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402 - 16:25 4403 پرینت خبر
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل زنجیره کریدوری یکی از اولویت‌های دولت است

image

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه زنجیره کریدوری شمال - جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود، گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب با تکمیل راه آهن رشت آستارا منابعی قابل توجهی را عاید کشور خواهد کرد.

به گزارش روشنای راه، «مهرداد بذرپاش» به تشریح ویژگی‌های پروژه تکمیل راه آهن رشت -آستارا، پرداخت و با اشاره به اینکه توافق نامه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت- آستارا اتفاق مهمی در تکمیل زنجیره کریدوری کشور به شمار می‌رود، گفت: راه گذر شمال به جنوب که راه گذر راهبردی و مهمی برای کشورهای در مسیر این کریدور یعنی کشورهای روسیه، ایران، آذربایجان و هند و همچنین کشورهای حاشیه این راهگذر به شمار می رود می‌تواند در بهره مندی کشورها از اثرات مثبت این کریدور نقش ایفا کند.

بذرپاش تصریح کرد: تکمیل این کریدور و بهره‌مندی از آن در کنار درآمدهای مختلفی که در کشور وجود دارد می‌تواند درآمد خوبی از ترانزیت را نصیب جمهوری اسلامی ایران کند که این موضوع مدنظر تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است. بنابراین به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیای کشور این فرصت ها نباید از دست برود.

بذرپاش توضیح داد: سال‌های سال است راجع به تکمیل کریدورها صحبت می‌شود. در مقطعی نیز کارهایی انجام شده ولی در این دولت، تکمیل زنجیره کریدوری یکی از اولویت‌های اصلی ریاست‌جمهور بود و از زمانی که بنده مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم و طی سه ماه اخیر، سرعت بیشتری گرفت.

 

امارات مشتاقانه به دنبال همکاری با ایران در حوزه های حمل ونقل است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطعه باقی‌مانده از راه‌گذر شمال به جنوب یعنی قطعه رشت - آستارا روز گذشته در توافق با روسیه آغاز شد، گفت: این قطعه منافع زیادی را نصیب کشور می کند. در اوایل راه اندازی این قطعه ۱۰میلیون تن بار جابجا خواهد شد و با فاصله زمانی اندکی با تجهیزاتی که داریم جابه جایی کالا ۱۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی یاد آور شد: با تکمیل این کریدور، خلیج‌فارس و دریای عمان که به آبهای آزاد راه دارند با ریل و جاده به دریای شمال و دریای خزر و کشورهای حاشیه خزر متصل می‌شوند.

بذرپاش توضیح داد: در کنار تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا تکمیل ظرفیت‌های بندری نیز در برنامه است. مقرر است تا از مسیر دریا به دریا اتصال با زنجیره کریدوری کامل شود. در سفر به امارات و گفتگو با وزرای مختلف، امارات مشتاقانه به دنبال همکاری با ایران در حوزه های حمل ونقل است.

وی تصریح کرد: تکمیل کریدور شمال جنوب با تکمیل راه آهن رشت آستارا منابعی قابل توجهی را عاید کشور خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز