به گزارش روشنای راه، احمدرضا اکبری در نخستین دوره «منفیلا» که با محوریت پرورش باورهای دینی در کودکان و نوجوانان و تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی در سالن امام علی(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: طراحی و اجرای دورهها و سامانههای آموزشی با هدف کمک به آموزش و پرورش و تحقق عدالت آموزشی در سراسر کشور انجام میشود.
وی با تأکید بر نقش محوری معلمان در تحقق عدالت آموزشی افزود: عدالت در آموزش صرفاً از مسیر معلم محقق میشود و به همین دلیل بنیاد برکت با همراهی آموزش و پرورش، بستر لازم را فراهم کرده تا خود معلمان نقشآفرینی کنند و ما وظیفه داریم امکانات، پشتیبانی و شرایط لازم را در اختیار آنان قرار دهیم.
مسئول بخش معلمان قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی بنیاد برکت با اشاره به نقش بیبدیل معلمان در تربیت نسل آینده گفت: تربیت نیروی انسانی یکی از پیچیدهترین و دشوارترین مأموریتهاست که این مسئولیت خطیر بر دوش معلمان قرار دارد.
اکبری با بیان اینکه فعالیتهای قرارگاه اجتماعی بنیاد برکت معطوف به تقویت جایگاه معلم است، ادامه داد: تلاش کردهایم فضایی ایجاد شود تا معلمان بتوانند بیشترین اثرگذاری را در ایفای نقش آموزشی و تربیتی خود داشته باشند.
وی افزود: تأثیرگذاری معلم تنها به انتقال مفاهیم درسی محدود نمیشود، بلکه در سطوح مختلفی از جمله آموزش مهارتهای فکری، تقویت بینش و همچنین انتقال ارزشهای اخلاقی و اعتقادی نمود پیدا میکند.
اکبری خاطرنشان کرد: قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی بنیاد برکت با مشارکت معلمان و از طریق تولید محتوای آموزشی، تأمین تجهیزات و ارائه پشتیبانیهای لازم، به دنبال ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در استانها، بهویژه مناطق کمتر برخوردار است.
در جریان این دوره آموزشی، صادق ابراهیمیان با رویکردی نوین به آموزش تاریخ ایران، به تبیین دستاوردهای علمی، فرهنگی و تمدنی ایران در دورههای مختلف تاریخی پرداخت.
گفتنی است در نخستین دوره «منفیلا»، ۴۵۰ نفر از معلمان آموزش و پرورش استان البرز حضور داشتند.



