به گزارش روشنای راه، فرهاد منظوری با بیان اینکه هدف اصلی این طرح ایجاد باور نقشآفرینی در دانشآموزان است، گفت: دانشآموز باید احساس کند در ساخت آینده کشور سهم دارد و با پذیرش مسئولیت، اثرگذاری خود را تجربه کند.
وی از طراحی این طرح در شش گام خبر داد و افزود: در گام نخست تشکلهای دانشآموزی معرفی و عضویت دانشآموزان در سامانه نورینو ثبت میشود. سپس مدیران مدارس سه نفر را بهعنوان مسئول هر تشکل معرفی میکنند.
به گفته او، در ادامه نمایندگان تشکلها در مناطق، مسئولان مدارس را انتخاب کرده و هیأترئیسه هر تشکل توسط مسئولان مدرسه شکل میگیرد. همچنین زیرگروهها با تأیید هیأترئیسه ثبت شده و اعضا بهعنوان نیروی فعال تشکل شناسایی میشوند. آخرین گام نیز به نقشآفرینی عملی و ثبت گزارش عملکرد اعضا اختصاص یافته است.
منظوری با اشاره به آغاز روایتگری ۱۲ روزه دفاع مقدس در مدارس البرز، این فعالیت را از مهمترین نقشهای محوله به دانشآموزان در روزهای اخیر دانست و افزود: این روایتگری با رویکرد آگاهیبخشی و شناخت بیشتر انجام میشود و در پایان از مدارس موفق در نقشسپاری تقدیر خواهد شد.
وی مفهوم «نقشینه» را یادآور ارزش و اهمیت نقش و مسئولیت دانشآموز دانست و تأکید کرد: مدرسهای شاخص است که تمامی دانشآموزان آن در برنامهها حضور فعال و نقش مؤثر داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در ادامه اظهار کرد: جنگ ۱۲ روزه باعث شد محتوای درسی دانشآموزان بیش از گذشته به ادبیات مقاومت و هویت ملی توجه کند. همچنین وزارت آموزش و پرورش بستههای پرورشی و فرهنگی با عنوان ایرانمون را طراحی و بهصورت محدود در مدارس توزیع کرده است.



