به گزارش روشنای راه، فرزاد شعبانی با اشاره به برخی فضاسازیها و شبهات گذشته درباره عملکرد صندوق افزود: اکنون با تغییرات انجامشده از سوی وزیر آموزشوپرورش، بستر مناسبی برای بازسازی اعتماد فرهنگیان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: فرهنگیان با هدف ایجاد پشتوانهای مطمئن برای آینده، به عضویت صندوق ذخیره درمیآیند و ارائه خدمات مؤثر میتواند این اعتماد را تقویت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه خدمات به فرهنگیان شاغل و بازنشسته، عامل مهمی در تشویق جامعه فرهنگیان برای عضویت در صندوق است و جذب و نگهداشت اعضا باید با تکیه بر همین خدمات انجام شود.
شعبانی با بیان اینکه پوشش صددرصدی فرهنگیان البرز در صندوق ذخیره، نیازمند اطلاعرسانی گسترده و هدفمند است، گفت: مدیران مدارس باید نقش فعالتری در معرفی خدمات و مزایای این صندوق ایفا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نیروی انسانی استان گفت: با رویکرد حمایتی دولت چهاردهم، امسال یکهزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش البرز شده و جمعیت فرهنگیان استان به ۲۷ هزار نفر رسیده است.
۱۱ دانشآموز البرزی پژوهشگر و فناور برتر کشور شدند
شعبانی همچنین از موفقیت ۱۱ دانشآموز البرزی در رقابتهای پژوهشی و فناوری کشور خبر داد و افزود: ستایش قراگوزلو (پایه اول ابتدایی) و محمد رهام جعفری (پایه دوم ابتدایی) در مدارس دولتی استان، رتبه برتر پژوهشی کشور را کسب کردند.
وی ادامه داد: سرایش بهادری، محمد متین پروریزی، سارینا انورزاده صحراگرد، امیرعلی سبحانی، نازنین خوشهکار و غزل عطاری از دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه مدارس دولتی و سمپاد نیز موفق به کسب رتبههای برتر شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: همچنین ریحانه یوسفی، محمدمهدی اجلالیپور و دینا شوندی از دانشآموزان با نیازهای ویژه در دوره متوسطه و فنیوحرفهای در فهرست برگزیدگان کشوری قرار گرفتند.
شعبانی با اشاره به اهمیت دوره دانشآموزی در شکوفایی استعدادها گفت: پژوهش، مهارت «خوب دیدن، خوب شنیدن و دقیق توجه کردن» را تقویت میکند و لذت کشف و یادگیری باید با هدایت دانشآموزان به مطالعه و پرسشگری تقویت شود.
وی تاکید کرد: حرکت بهسوی پژوهشمحوری، نقش مهمی در ارتقای کیفیت فرآیند تعلیموتربیت دارد و این مسیر در سالهای اخیر به خوبی توسط معلمان و دانشآموزان البرزی دنبال شده است.



