به گزارش روشنای راه، این جلسه با هدف واکاوی چالشهای موجود، ترسیم برنامههای کلان و تقویت هماهنگی بینبخشی برای ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت برگزار شد.
شعبانی امانتداری، شایستگی و وفاداری را از مولفههای مهم ارتقای سرمایه اجتماعی دانست و فضای دوستی، صمیمیت، تعامل و همفکری را بهترین روش برای اجرای مدیریت صحیح و بهرهوری معرفی کرد.
وی سه محور اساسی مدیریت مالی، امور رفاهی و پشتیبانی از املاک را خط مشی آینده معاونت پشتیبانی اعلام کرد و افزود: اولویت نخست ما مدیریت هوشمندانه و شفاف منابع مالی است. موظفیم با دقیقترین شیوهها از هر ریال بودجه برای ارتقای کیفیت آموزشی بهره ببریم و برنامهریزی مالی باید مبتنی بر اولویتبندی پروژهها و نیازهای واقعی مدارس باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین بر تقویت نظام درآمدی از طریق جذب مشارکتهای مردمی و همکاری با نهادهای مختلف تأکید کرد و توجه به معیشت و رفاه همکاران فرهنگی را وظیفهای حتمی و انسانی دانست. او از مسئولان پشتیبانی خواست تا طرحهای نوین برای خدمات رفاهی و حمایتی هدفمند ارائه و اجرا کنند.
شعبانی در بخش دیگری از جلسه، مدیریت و بهرهوری از داراییهای منقول و غیرمنقول مدارس را فرصتی استراتژیک برای توسعه فضاهای آموزشی عنوان کرد و دستور داد: سنددار کردن و رسمیسازی املاک آموزشی با اولویت زمینهای نیمهکاره و فاقد سند با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله دادگستری و اداره ثبت اسناد استان با شتاب بیشتری پیگیری شود. حفظ، مرمت و بهینهسازی اموال موجود نیز باید با تأمین منابع جدید انجام شود.
وی در پایان تأکید کرد: این سه محور، مثلثی را تشکیل میدهند که تحقق آن، تحکیم بنیانهای پشتیبانی آموزش و پرورش استان البرز و ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت را در پی خواهد داشت.
در بخش دیگری از این جلسه، نصراله ناصرخیل، معاون جدید پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع، ضمن تقدیر از همکاران، گزارشی مبسوط از اقدامات جاری اداره کل استان و شهرستانهای تابع ارائه و خواستار هماهنگی افزایی و اجرای برنامههای راهبردی منطبق با سند تحول بنیادین شد.



