به گزارش روشنای راه، مهرداد کیانی با اشاره به وظایف اجتماعی مدیریت شهری اظهار کرد: در ارتباط با مردم نباید صرفاً گوینده باشیم، بلکه باید شنوندهای خوب نیز باشیم. مردم سخنانی برای گفتن دارند که از دل آنها میتوان کیفیت خدمات شهری را سنجید؛ چرا که بهرهبرداران اصلی امکانات و فضاهای شهری مانند معابر، پارکها، مبلمان شهری و حملونقل عمومی خود شهروندان هستند.
وی افزود: مدیران شهری باید با حضور میدانی و بازدیدهای مستمر از محلات، پیش از آنکه مشکلات به نارضایتی شهروندان تبدیل شود، نسبت به رفع آنها اقدام کنند. مدیریت پشتمیزنشینی کارایی ندارد و لازم است مدیران ما با روحیه جهادی در بین مردم حضور یابند و در دسترس اربابرجوع باشند تا بهرهوری و کیفیت خدمات شهری افزایش یابد.
کیانی با اشاره به اهمیت عدالت در توسعه شهری خاطرنشان کرد: تمام پروژههای عمرانی، خدماتی و فرهنگی باید پیوستی با عنوان «مطالبات مردمی» داشته باشند و توسعه امکانات شهری باید متوازن، عادلانه و کارشناسیشده پیش رود. نباید اجازه دهیم پدیده ناپسند «شمال و جنوب شهر» تکرار شود؛ چرا که اقشار متوسط و ضعیف جامعه در بسیاری از مقاطع حساس کشور همراه و پشتیبان مدیران و مسئولان بودهاند.
وی ادامه داد: محرومیتزدایی و آبادانی محلات کمتر برخوردار باید در اولویت برنامههای مدیریت شهری قرار گیرد تا شهروندان احساس کنند صدای آنها شنیده میشود.
شهردار کرج با اشاره به اهمیت خدمات روزمره شهری گفت: جمعآوری منظم زبالهها و نخالهها، رفتوروب مداوم معابر، رنگآمیزی جدارهها، حذف زوائد بصری و لکهگیری آسفالت از جمله اقداماتی است که برای مردم اهمیت زیادی دارد و گاه از پروژههای بزرگتر نیز ضروریتر است. مدیران شهری باید علاوه بر بازدیدهای میدانی، در جلسات دیدار مردمی نیز حضوری منظم داشته باشند و دغدغههای مردم را بهطور واقعی پیگیری کنند.
کیانی در پایان اظهار داشت: مردم ولینعمت ما هستند و خدمت به آنها وظیفهای انسانی و سازمانی است. همه باید برای ساخت شهری ایمن، زیبا و توسعهیافته تلاش کنیم. خوشبختانه در دوره ششم مدیریت شهری، اقدامات ماندگار و زیرساختی متعددی در همین راستا انجام شده است.



