به گزارش روشنای راه، عبدالحسن بهرامی در آیین اختتامیه چهارمین کارسوق کشوری لیزر و فوتونیک که به میزبانی استان البرز در اردوگاه امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، اظهار کرد: برای ترویج این گفتمان باید دانشآموزان و معلمان بهصورت فعال در این عرصه حضور یابند تا همانند طرح ملی «ایران دیجیتال» مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری کارسوقهای علمی و پژوهشی میتواند بستر سرمایهگذاری در توسعه فناوری کشور را فراهم کند و این امر تنها با تلاش پژوهشی و کار تیمی دانشآموزان امکانپذیر است.
رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصادی دانشبنیان با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران دیجیتال» گفت: این طرح با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای مهارتهای هوش مصنوعی و تقویت سواد دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.
بهرامی اضافه کرد: این طرح تاکنون برای دو میلیون دانشآموز و ۱۰۰ هزار فرهنگی طراحی شده که از این میان، ۵۷۵ هزار نفر در برنامههای علمی و فنی و حدود ۳۰۰ هزار نفر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت کردهاند.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف این طرح، باید تغییر نگرش در بین معلمان و دانشآموزان نسبت به علم، فناوری و نوآوری ایجاد شود تا بتوانیم جامعهای یادگیرنده و آیندهنگر بسازیم.
بهرامی با تأکید بر لزوم رشد شرکتهای دانشبنیان کشور گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، لازم است تعداد شرکتهای دانشبنیان که اکنون حدود ۱۱ هزار مورد است، حداقل دو برابر شود و بازار فروش محصولات آنها نیز گسترش یابد.
وی خاطرنشان کرد: آشنا کردن دانشآموزان با کارسوقهای علمی و فعالیتهای گروهی، زمینهساز شکلگیری استارتاپهای دانشآموزی است و معاونت علمی از این طرحها بهویژه در مدارس سمپاد حمایت میکند.



