کدخبر: 14013 دوشنبه، 14 مهر 1404 - 10:36 14013 پرینت خبر
فرزین خرسندی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز:

مهارت‌آموزی باید در کنار عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد

image

معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش استان البرز اعلام کرد: طرح «همنوا» با محوریت ارتقای مهارت‌آموزی و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان آغاز شد.

به گزارش روشنای راه، فرزین خرسندی گفت: همکاری دوجانبه بین آموزش و پرورش و فنی‌وحرفه‌ای، گامی مؤثر برای دستیابی به اهداف مهارت‌آموزی است. مهارت‌آموزی باید در کنار ارتقای کیفیت آموزشی و تحقق عدالت آموزشی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

خرسندی با اشاره به اینکه این طرح برای ۲۴۰ هنرجو در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای آغاز شده است، افزود: طرح همنوا به دنبال ایجاد رویکردی نوین در آموزش مهارت، با هدف یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های آموزشی هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

به گفته وی، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای نه‌تنها در افزایش اشتغال جوانان مؤثر است بلکه نقشی اساسی در رشد صنعتی، اقتصادی و هنری استان ایفا می‌کند. او تصریح کرد: هر سال در تلاش هستیم ظرفیت پذیرش در هنرستان‌های استان را افزایش دهیم تا پاسخ‌گوی نیازهای مهارتی آینده کشور باشیم.


چالش نیروی انسانی و ضرورت تربیت مهارت‌محور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه نیروی انسانی با چالش‌هایی مواجه هستیم، از این‌رو آموزش و پرورش و فنی‌وحرفه‌ای خود را مکلف می‌دانند نیروهایی متخصص، کارآمد و دارای مهارت‌های صنعتی و فنی تربیت کنند تا پاسخ‌گوی نیازهای آینده بازار کار باشند.

وی افزود: طرح مشترک همنوا با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های کارگاهی، تجهیزاتی و انسانی دو دستگاه، زمینه مهارت‌آموزی هدفمند دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و در واقع نوای پیوند آموزش نظری و مهارتی را در مدارس البرز به صدا درآورده است.

استان البرز در حال حاضر دارای ۲۱۰ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای است که ۵۶ هزار هنرجو در آن‌ها مشغول تحصیل و مهارت‌آموزی هستند؛ آماری که نشان می‌دهد این استان می‌تواند یکی از پایگاه‌های اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر در کشور باشد.

آخرین اخبار
یادداشت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز