به گزارش روشنای راه، مجتبی عبداللهی در نشست بررسی ساختار سازمان قطار شهری کرج اظهار داشت: سازمان قطار شهری دارای دو بخش اصلی توسعه و بهرهبرداری است و مدیریت هر یک از نظر تخصصی و اجرایی تفاوتهای قابل توجهی دارد، بنابراین ضروری است حوزه بهرهبرداری به صورت مستقل و در قالب معاونت یا شرکت مجزا سازماندهی شود.
وی افزود: بر اساس آییننامههای مالی شهرداری، امکان واگذاری مسئولیت بهرهبرداری از طریق کارگزار وجود دارد و حتی میتوان از ظرفیت شرکت بهرهبرداری مترو تهران استفاده کرد تا حوزههایی همچون راهبری، نگهداری، تعمیرات اساسی، خدمات مسافری و بلیترسانی را مدیریت کند.
عبداللهی با اشاره به اهمیت مجتمعهای ایستگاهی خاطرنشان کرد: این موضوع در آینده میتواند با ایجاد شرکت یا مجموعهای مستقل برای فعالیتهای تجاری، رفاهی و خدماتی دنبال شود.
استاندار البرز هدف اصلی این تفکیک را تسهیل روند توسعه دانست و گفت: بخش توسعه باید مسیر خود را بدون تداخل با بهرهبرداری ادامه دهد و در عین حال بهرهبرداری نیز در چارچوب قانونی توسط هیأتمدیره سازمان قطار شهری مدیریت شود.
وی با بیان اینکه تکمیل خطوط و ایستگاههای مترو نقش مهمی در کاهش ترافیک و صرفهجویی در وقت و انرژی شهروندان خواهد داشت، از مردم خواست با صبوری، مسئولان شهری را در اجرای این پروژه بزرگ همراهی کنند.