به گزارش روشنای راه، علی قاسمپور با انتقاد از عملکرد شهرداری در زمینه پروژه قطار شهری اظهار کرد: در شرایطی که بودجه مصوب شهرداری حدود ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، متأسفانه هیچ اقدام عملی مشخصی برای راهاندازی خطوط مترو انجام نشده و این تأخیر ناشی از ضعف در تصمیمگیری و نبود اراده است.
وی افزود: حتی با دو رام قطار هم میشد ارائه خدمات از ایستگاه شهید سلطانی تا چهارراه طالقانی یا از مبدأ خط BRT تا حصارک را آغاز کرد، اما متأسفانه چون نخواستیم، انجام نشد. باید بپذیریم که برخی اقدامات، نه به خاطر نشدن، بلکه به دلیل نخواستن متوقف ماندهاند.
رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه با اشاره به فعالیت غیرقانونی رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری کرج گفت: مدت مأموریت این فرد به پایان رسیده و باید یا مأموریت تمدید شود یا شخص جدیدی منصوب گردد. ادامه فعالیت بدون تمدید، فاقد وجاهت قانونی است و مسئولیت آن با شهردار است.
قاسمپور همچنین خواستار شفافسازی درباره عملکرد کمیتههای درآمدی شهرداری شد و تأکید کرد: اگر این کمیتهها فعالاند، گزارشی ارائه دهید و اگر نیستند، راهاندازی شوند. تصمیمگیری و پیشبرد امور تنها در سایه هماهنگی، شفافیت و اراده مشترک ممکن است.