به گزارش روشنای راه و به نقل از روایت 24؛ علوی با اشاره به آغاز فعالیتش در زمینه گلهای چینی و چرمی، طراحی روی سفال و پتینه از حدود دو دهه پیش، افزود: در این مسیر هنرجویان زیادی را آموزش دادم و کتاب گلهای چرمی و زیرخاکی را منتشر کردم که با استقبال خوبی مواجه شد.
علوی با بیان اینکه نقاشی رنگروغن را از سال ۱۳۹۰ بهصورت حرفهای آغاز کرده، ادامه داد: پس از وقفهای به دلیل مشغلههای کاری، در سال ۱۴۰۱ با انرژی بیشتری به عرصه هنر بازگشتم و به خلق آثار در حوزههای متنوعی مانند گچبری مدرن، آینه آنتیک و مجسمهسازی پرداختم.
این هنرمند همچنین از برگزاری ورکشاپ تخصصی پتینه در کشور عمان خبر داد و گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۳، نخستین ورکشاپ بینالمللی پتینه را با حضور بیش از ۴۰ هنرجو در مرکز هنری مسقط برگزار کردم که بازتاب خوبی در رسانههای محلی داشت. همچنین قراردادی با یک شوروم معتبر برای صادرات آثارم از سپتامبر امسال به عمان منعقد شده است.
علوی تأکید کرد که برای او موفقیت تنها به شهرت یا فروش آثار محدود نمیشود، بلکه هدف نهایی، تأثیرگذاری درونی و برانگیختن احساس مخاطب است. او با الهام از واسلی کاندینسکی، نقاش و نظریهپرداز بزرگ هنر آبستره، هنر را ابزاری برای بیان چیزهایی دانست که زبان از انتقال آن ناتوان است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه در معرفی هنرمند و آثار هنری گفت: رسانهها، بهویژه رسانههایی مانند روایت ۲۴ که به تحلیل و معرفی هنرمندان میپردازند، نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه هنر در جامعه دارند.
در پایان، شبنم علوی علاقه ویژه خود را به گچبری مدرن ابراز کرد و افزود: این هنر برای من، زبانی برای بیان احساسات در فضاهای معماری است؛ جایی که دیوارها هم سخن میگویند.