به گزارش روشنای راه، این نشست با حضور مدیران کل و درمان تأمین اجتماعی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان، اصناف و فعالان اقتصادی، با هدف تقویت ارتباط سازنده، شناسایی نیازهای جامعه هدف و ترسیم مسیر ارتقاء خدمات برگزار شد.
در ابتدای جلسه، آقای سعدزاده مدیرکل تأمین اجتماعی البرز، ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی، هدف از تشکیل این شورا را «مدیریت مشارکتی و شنیدن صدای واقعی ذینفعان» عنوان کرد و افزود: پیشنهادها و مطالبات مطرحشده، مبنای تصمیمسازی در برنامههای آینده استان خواهد بود.
وی همچنین تأکید کرد: هدف غایی تأمین اجتماعی، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، تحقق عدالت اجتماعی و بازتوزیع عادلانه درآمدها در راستای کاهش فاصله طبقاتی است.
طاهرخانی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان نیز در ادامه، از اجرای راهبردهای بیستگانه سازمان در حوزه درمان، بهبود کیفیت خدمات، کاهش صفهای انتظار و توسعه خدمات الکترونیک خبر داد.
در ادامه نمایندگان تشکلهای مختلف به بیان دغدغهها و پیشنهادهای خود پرداختند.
از مهمترین مطالبات مطرحشده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ارتقاء خدمات درمانی و تسریع رسیدگی به درخواستهای بیمهای (جامعه کارگری)
تسهیل در بخشودگی جرائم بیمهای و حمایت از کسبوکارها (کارفرمایان و اتاق بازرگانی)
تشکیل میز پاسخگویی ویژه بازنشستگان و بهبود دسترسی سالمندان به خدمات (بازنشستگان)
ارائه برنامه روشن برای تعدیل بدهی اصناف و تسهیل بیمه فراگیر (نماینده اصناف)
توسعه خدمات غیرحضوری و شفافسازی فرآیندها (فعالان بازرگانی)
جمعبندی تصمیمات جلسه:
تشکیل دبیرخانه دائمی شورای راهبردی در اداره کل
دریافت و بررسی تخصصی پیشنهادات اصناف و تشکلها
برگزاری نشستهای فصلی موضوعمحور
تعیین نماینده رابط هر گروه برای پیگیری مسائل
تقویت سامانههای پاسخگویی و پایش رضایت بیمهشدگان
این جلسه با استقبال گرم شرکای اجتماعی و قدردانی از رویکرد مشارکتمحور سازمان تأمین اجتماعی به پایان رسید.