به گزارش روشنای راه، اعظم کریمی با اشاره به اهمیت تولید محتوای آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز جوانان و خانواده ها به ویژه در فضای مجازی اظهار داشت: با اعلام فراخوان و اولویت های موضوعی در استان ها، طرح های اولیه سازمان های مردم نهاد دریافت شد و پس از بررسی و داوری در استان و ستاد به مرحله تولید خواهد رسید.
وی ادامه داد: به طور کل ۱۸۰ اثر فرهنگی - رسانه ای در حوزه خانواده و ازدواج از فروردین تا پایان مهر سال جاری تولید شده که این تعداد شامل کلیپ های آموزشی روانشناسی، انیمیشن، موشن گرافی، فیلم کوتاه/مستند، اینفوگرافی، کاریکاتور، پادکست و... است.
کریمی گفت: در این راستا تاکنون همچنین ۶۱ محصول فرهنگی، رسانه ای با موضوع مهارت های زندگی، مهارت های ارتباطی، آگاهی رسانی و پیشگیری از طلاق، ۱۴ محصول فرهنگی با موضوع انتخاب آگاهانه همسر، ۶۵ محصول فرهنگی با موضوع ترغیب جوانان به ازدواج آسان، ۳۲ محصول فرهنگی با موضوع فرزندآوری و فرزندپروری و سایر محصولات فرهنگی با موضوع اهمیت مشاوره ازدواج و خانواده، سواد رسانه ای در خانواده، عفاف و حجاب، اعتیاد و خانواده، کمک های مؤمنانه و خیرین در امر ازدواج جوانان تولید شده است.
وی یادآور شد: اولویت محتوایی تولید محصولات رسانه ای شامل سیاست های کلی جمعیت، فرزندآوری و افزایش جمعیت، ازدواج و خانواده، سبک زندگی جوانان و خانواده های جوان، ازدواج آسان، نقد رسومات نوظهور و تشریفات زائد ازدواج، عفاف در خانواده، فرهنگ سازی مشاوره ازدواج و خانواده و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی در جهیزیه بوده است.
همچنین معرفی الگوهای ازدواج موفق که بدون تشریفات مرسوم، زندگی مشترک را آغاز کرده اند، کنترل و کاهش طلاق در خانواده، آسیب های فضای مجازی و آموزش سواد رسانه ای در خانواده، نقد تشریفات نوظهور فرزندآوری مانند نمایش سیسمونی، مراسم نوپدید بارداری تا تولد و فرهنگ سازی پرهیز از مصرف زدگی از دیگر موضوعات این آثار بوده که به آنها پرداخته شده است.
اکنون بیش از ۳۲۰۰ سازمان مردم نهاد در زمینه فرهنگسازی، تغییر و تحول در حوزه اشتغال، خدمات اجتماعی، آگاهیبخشی در خصوص محیط زیست و مصرف انرژی، تولید و توزیع رایگان کالاهای ضروری برای نیازمندان و مناطق حاشیهنشین و... به ویژه در مواقع بحران (هماهنگ با سازمانهای مربوطه) فعالیت میکنند.
منبع: خبرگزاری ایرنا