کدخبر: 11 سه‌شنبه، 01 مهر 1399 - 14:05 11 پرینت خبر
کمالی زاده شهردار کرج:

احداث کلکتورهای جمع آوری روان آب ها از پروژه های مهم شهری است

image

یکی از مزایای کلانشهر کرج شیب ملایم شمال شرقی به سمت جنوب غربی آن است که با احداث کلکتورهای جمع آوری روان آب ها می شود شدیدترین آب گرفتگی ها را در مدت زمان کوتاهی رفع کرد.

یکی از مزایای کلانشهر کرج شیب ملایم شمال شرقی به سمت جنوب غربی آن است که با احداث کلکتورهای جمع آوری روان آب ها می شود شدیدترین آب گرفتگی ها را در مدت زمان کوتاهی رفع کرد.
علی کمالی زاده در آیین بهره برداری از کلکتورهای جمع آوری روان آب های سطحی در سیزدهمین هفته از شنبه های جهادی، اظهار داشت: کلکتور آب های سطحی یکی از پروژه های مهم شهری است که شهروندان از اهمیتِ آن کمتر آگاه هستند.
وی با اشاره به شیب ملایم شمال شرقی به سمت جنوب غربی کرج، گفت: این یکی از مزایای این کلانشهر است چرا که سخت ترین و شدیدترین آب گرفتگی ها را می شود در مدت زمانِ کوتاهی برطرف کرد.
این مسئول رفع آبگرفتگی در کمترین زمان ممکن را با توجه به اهمیت تردد آسان شهروندان در روزهای بارانی ضروری دانست و ضمن اشاره به تغییر اقلیم، افزود: بارش هایی که در سال های گذشته طی چند روز اتفاق می افتاد امروز ممکن است در یک روز و ظرف چند دقیقه و البته با شدت بیشتری خود را نشان دهد که این موضوع امنیتِ شهر را با چالش مواجه می‌کند.
کمالی زاده ادامه داد: بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری اقدام به تامین و اختصاص بودجه جهت احداث کلکتور آب های سطحی با تعداد بالا کرده است.
شهردار کرج افزود: احداث پنج کلکتور در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته که امروز به بهره برداری رسید.
به گفته این مسئول؛ برای تاب آوری بیشتر کلانشهر کرج به موازات کلکتورها، چاه های جذبی نیز در حال احداث هستند.
کمالی زاده در ادامه به پیشرفت پروژه های عمرانی این کلانشهر نیز پرداخت و یادآور شد: طرح های زیادی به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد رسیده و یا در صف بهره برداری در شنبه های جهادی هستند.


کلکتور آب های سطحی بخشی از آبگرفتگی معابر را پایان می بخشد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از راه اندازی کلکتور جمع آوری آب های سطحی به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی یاد کرد و گفت: با لوله گذاری های انجام شده در بحث ارتقای بهداشت محیط، صیانت از محیط زیست شهری و سلامت شهروندان و مقابله با سیلاب ها و آبگرفتگی ها حرکت بزرگی انجام شد.
اکبرسلیم نژاد همزمان با سیزدهمین هفته از اجرای طرح شنبه های نو، اتفاق نو در آیین بهره برداری از کلکتور روان آب های سطح شهر به طول 13 و نیم کیلومتر و ارزش ریالی 80 میلیارد تومان که به صورت نمادین در سالن اجتماعات شهدای شهرداری کرج با حضور مسئولان شهری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر صورت پذیرفت، اظهار داشت: از آنجا که ساماندهی آب های سطحی یکی از مطالبه های مهم شهروندان به شمار می رفت، مدیریت شهری اقدام به عملیاتی کردن طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی نمود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر کلکتور سطح شهر کرج با هدف جمع آوری آب های سطحی، مورد بهره برداری قرار گرفت که این کلکتورها شامل فاز اول و دوم ساماندهی نهر سیاه جوی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار آیت الله طالقانی، بلوار علامه جعفری و بلوار استقلال است که طولانی ترین آن به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر و ارزش ریالی ۳۳۰ میلیارد در طرح ساماندهی نهر سیاه جوی استفاده شد.
سلیم نژاد با قدردانی از همراهی مردم در اجرای این طرح گفت: عملیاتی شدن این طرح موجب روان سازی تردد خودروها، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تاسیسات شهری و سایر تاسیسات خدماتی می شود.

کلکتور جمع آوری آب های سطحی باعث ارتقای سطح ایمنی معابر می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهر و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: کلکتورها جمع آوری آب های سطحی به تسهیل در عبور و مرور شهروندان به هنگام بارندگی، ارتقای سطح ایمنی معابر در شرایط بحران و جلوگیری از حوادث ناگوار منجر می شود.
فریده بزنی بیرانوند عصر امروز شنبه 29 شهریور 99 طی سیزدهمین شنبه جهادی در آیین بهره برداری از کلکتورهای جمع آوری آب های سطحی که با حضور مسئولان و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: با بهره برداری از 13.5 کیلومتر کلکتورهای جمع آوری آب های سطحی، آب گرفتگی نقاط مختلف این کلانشهر در زمان بارش ها به حداقل خواهد رسید.
این مسئول با اشاره به جانمایی کلکتورها در نقاط حساس سطح شهر تصریح کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج سعی شده برنامه‌های این کلانشهر با رویکرد مسئله محوری و پاسخ به نیاز شهروندان باشد و در راستای اهداف راهبردی عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهر و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج افزود: در طول پاییز و زمستان سال گذشته آبگرفتگی شهر مشکلات فراوانی را برای مردم برخی از مناطق از جمله عظیمیه ایجاد کرد که ان شاء لله امسال کمتر با پدیده آبگرفتی در معابر روبه رو خواهیم شد.
بزنی بیرانوند عنوان کرد: متولی جمع آوری آب های سطحی شهرداری ها هستند اما شهرداری نیز نیازمند همکاری سایر دستگاهها است و به ویژه در بحث مقابله با سیلابها و روان آبها که چالش های زیست محیطی نیز به همراه دارند، باید رویکرد جامع و عالمانه ای وجود داشته باشد تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی به منظور ارتقاء ساختارهای شهری، یادآور شد: رفع مشکلات مناطق غیر برخوردار حاکی از وسعت اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح شهر است.
وی در پایان با اشاره به اهتمام و جدیت مدیریت شهریکرج در ارائه خدمات بهینه و متناسب با نیازهای واقعی شهر گفت: مدیریت شهری ضمن آنکه، اهمیت ویژه ای برای تدوین طرح ها و برنامه های توسعه شهری در سطح کلان قائل است، به طور جدی نسبت به مرتفع نمودن مشکلات اقدام کند.

160 میلیارد تومان برای ساماندهی آبهای سطحی کرج تخصیص یافته است

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: امسال حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آب های سطحی کرج اختصاص یافته که تاکنون در این بخش حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
عباس زارع در سیزدهمین شنبه جهادی در آیین بهره برداری از کلکتورهای جمع آوری روان آب های سطحی که با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، با بیان اینکه بخش عمده از روان آب های سطحی مهار شده و عملکرد خوبی در راستای مقابله با سیلاب ها مشاهده می شود، اظهار داشت: جاری شدن سیلاب ها و فاضلاب های سطحی در سال های گذشته سبب آلودگی زیست محیطی شده بود و به راستی کار بزرگی انجام شده است.
وی با بیان اینکه «اکنون با اجرای پروژه بزرگ کلکتورها این معضل زیست محیطی در حال ساماندهی و مهار کامل است.» تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی شهر و نبود سیستم مناسب جمع آوری آبهای سطحی سبب شد تا بخشی از کرج همواره با مشکلات بهداشتی به ویژه در مواقع بارندگی ها مواجه شود و ضمن به زحمت انداختن شهروندان، هزینه های مضاعفی را به مدیریت شهری تحمیل نماید و اقدام به راه اندازی کلکتورها یکی از نیازهای زیرساختی و اساسی شهر بوده است.
این مسئول ادامه داد: در سال های گذشته با کمترین بارش، روان آب ها در سطح مناطقی از کرج مانند هسته مرکزی شهر، سهرابیه و اخترآباد سبب مشکلات زیست محیطی و حتی انتقال بیماری ها به منازل می شد که البته اکنون این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است، یکی از وظایف شهرداریها ارتقای بهداشت محیط شهری از جمله جمع آوری زباله ها، مبارزه با موش و حشرات موذی و مدیریت آبهای سطحی و روان آبها است .
عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان داشت: مناطقی مانند خیابان برغان، چهار راه طالقانی، بلوار ماهان در جهانشهر، بلوار کسری، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار دانش آموز، بلوار علامه و مناطق دیگری از شهر کرج که در سال های گذشته با مشکل سیلابها و روان آب ها مواجه بود اکنون دیگر چنین مشکلی ندارند یا به کمترین سطح خود رسیده است.
به گفته زارع، اکنون نیز پروژه ساماندهی آب های سطحی در منطقه مهرشهر کرج شامل سهرابیه، اخترآباد، کیانمهر، زندان مرکزی و قزلحصار در حال تکمیل است که البته بخش کوچکی از پروژه باقی مانده که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد. وی با بیان اینکه مناطق دیگری از کلانشهر کرج همچنان از مشکلات زیست محیطی روان آب ها رنج می برند، گفت: منطقه گلشهر از جمله محدوده های آسیب دیده از مشکلات زیست محیطی است که کلکتور جمع آوری آبهای سطحی آن در حال تکمیل است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی سخنانش ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته و عوامل نصب و راه اندازی کلکتورها، خاطر نشان کرد: طرح توسعه کلکتور بزرگ کرج در مناطق مختلف این کلانشهر از جمله عظیمیه، میدان طالقانی و محدوده های دیگر در حال اجرا است و امروز مشکل روان آب ها به مراتب کمتر از گذشته شده است.

کلکتور جمع آوری آب های سطحی از زیرساخت های مهم شهری است

با بهره برداری از ۱۳/۵ کیلومتر کلکتورهای جمع آوری آب های سطحی، آب گرفتگی نقاط مختلف این کلانشهر در زمان بارش ها به حداقل خواهد رسید.
عسگر نصیری نیز در آیین بهره برداری از کلکتورهای جمع آوری روان آب های سطحی عنوان کرد: کلکتور جمع آوری آب های سطحی یکی از زیرساخت هایی است که هنگام احداث شهرها باید به آن توجه شود چرا که در جلوگیری از سیلاب به هنگام بارندگی های طولانی و شرایط جوی نامناسب، نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته طرح جمع آوری آب های سطحی بر اساس نیاز شهر اولویت بندی شده است، گفت: با حمایت اعضای شورا در ایجاد ردیف های بودجه و تدبیر شهردار کرج احداث کلکتورهای جمع آوری روان آب ها در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فنی عمرانی شهرداری کرج از جمله مزایای کلکتورها به تسهیل در عبور و مرور شهروندان به هنگام بارندگی، ارتقای سطح ایمنی معابر در شرایط بحران و جلوگیری از حوادث ناگوار اشاره کرد.
این مسئول ادامه داد: با بهره برداری از ۱۳/۵ کیلومتر کلکتورهای جمع آوری آب های سطحی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، آب گرفتگی نقاط مختلف این کلانشهر در زمان بارش ها به حداقل خواهد رسید.

نصیری در پایان با بیان اینکه تلاش مجموعه مدیریت شهری کاهش معضلات شهری و افزایش رضایت شهروندان است از دیگر دستگاه های خدمت رسان از جمله شرکت های حفار، اداره های آب، برق، گاز و مخابرات، همچنین پلیس راهور که در مسائل ایمنی و ترافیک جهت احداث کلکتورها، مدیریت شهری را یاری رساندند قدردانی کرد.

آخرین اخبار
یادداشت
بیمه ملت
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز