تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 15201
تاریخ : پنجشنبه، 04 دی 1404 - 08:44
رضا باجولوند، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز: حرکت البرز به‌سوی اشتغال پایدار با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از آموزش مهارتی بیش از ۲۸ هزار نفر در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: این آموزش‌ها با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و تسهیل ورود پایدار به بازار کار اجرا شده است.

به گزارش روشنای راه، رضا باجولوند اظهار کرد: طی این مدت، ۲۸ هزار و ۴۶۸ نفر از شهروندان البرزی در قالب برنامه‌های متنوع مهارت‌آموزی، مجموعاً ۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۰۷ نفر-ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش مؤثر بخش غیردولتی در تحقق این عملکرد افزود: از مجموع مهارت‌آموزان، ۱۶ هزار و ۱۲۲ نفر در بیش از ۶۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان آموزش دیده‌اند که سهمی معادل ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۳۷۲ نفر-ساعت را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر در هفت مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان مهارت‌آموزی کرده‌اند که میزان آموزش ارائه‌شده در این مراکز به یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر-ساعت می‌رسد.

باجولوند با بیان اینکه این آموزش‌ها به‌صورت هدفمند و متناسب با نیاز بازار کار برنامه‌ریزی شده است، گفت: گروه‌های مختلفی از جمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، آسیب‌دیدگان اجتماعی، زندانیان، شاغلان واحدهای اقتصادی و سایر متقاضیان، جامعه هدف این برنامه‌ها را تشکیل داده‌اند.

وی با تأکید بر نقش کلیدی مهارت در اشتغال‌زایی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که نیروی انسانی ماهر، کمترین سهم را در بیکاری دارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با پیوند دانش و عمل، مسیر ورود مؤثر به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را هموار می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز این عملکرد را در راستای تحقق شعار ملی «سرمایه‌گذاری و ایران ماهر» دانست و افزود: تقویت نهضت مهارت‌آموزی، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی استان خواهد بود.

باجولوند در پایان با اشاره به نقش مراکز هیأت امنایی گفت: تربیت نیروی انسانی متناسب با نیازهای واقعی و در حال تغییر صنعت و اقتصاد منطقه، مأموریت اصلی این مراکز است و توسعه کمی و کیفی آن‌ها از طریق تجهیز کارگاه‌ها، به‌روزرسانی محتوای آموزشی و جذب مربیان مجرب، به‌عنوان یک اولویت راهبردی دنبال می‌شود.