فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
توسعه کشور از مسیر پژوهش و خلاقیت در مدارس میگذرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: مجموعاً پنج هزار و ۳۹ نفر از معلمان و دانشآموزان این استان در رقابتهای پژوهشی سال جاری شرکت کردهاند.
به گزارش روشنای راه، فرزاد شعبانی افزود: از بین چهار هزار و ۸۵۴ معلم پژوهنده، تعداد سه هزار و ۹۵۸ نفر زن و ۸۹۶ نفر مرد هستند. همچنین ۱۸۳ دانشآموز البرزی در این رقابتها مشارکت داشتهاند که از این میان ۱۵ دانشآموز به دبیرخانه کشوری پژوهشگر و فناور معرفی شدهاند.
وی ادامه داد: این استان موفق به کسب سه رتبه کشوری توسط معلمان و ۱۱ رتبه توسط دانشآموزان شده است. شعبانی پژوهش را عاملی مؤثر در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت این موضوع طی سالهای اخیر مورد توجه فعالان آموزشی در البرز قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تأکید کرد: زیرساختهای پژوهش باید در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای خلاق و مستعد، از اتلاف منابع و کارهای تکراری جلوگیری شود.
وی افزود: نظام آموزشی کارآمد بدون پژوهش و تقویت خلاقیت در مدارس امکانپذیر نیست و مسیر توسعه کشور از بستر پژوهش میگذرد.
شعبانی خاطرنشان کرد: جامعهای موفق در حل چالشهاست که مهارت حل مسئله در آن تقویت شده باشد و از پژوهش برای رفع مشکلات بهره گیرد.