علیرضا رحیمی محمودآبادی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج:
انتظار طولانی در ایستگاهها با عدالت خدمات مغایرت دارد
علیرضا رحیمی محمودآبادی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به نارضایتی شهروندان از توزیع نامتوازن خدمات اتوبوسرانی، بر ضرورت بازمهندسی خطوط ناوگان حملونقل عمومی تأکید کرد.
به گزارش روشنای راه، رحیمی با بیان اینکه در دوره ششم شورای شهر کرج از سال ۱۴۰۰ تاکنون، هفده هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه در این حوزه مصوب شده و ۱۶۱ دستگاه اتوبوس خریداری شده است، افزود: ۸۸ دستگاه تحویل مدیریت شهری شده و مابقی نیازمند تلاش و پیگیری شهرداری است تا خدماترسانی مطلوبتر به شهروندان ارائه شود.
وی همچنین به اقدامات کلیدی توسعه حملونقل عمومی از جمله استخدام ۴۰۶ راننده پایه یک، خرید ۶۳ دستگاه ون جایگزین، و احداث مسیر خط BRT اشاره کرد و گفت: حدود ۲۴۰ نفر راننده جذب شدهاند و ۴۳ نفر دیگر در حال بکارگیری هستند، اما مراحل جذب در اداره کل سرمایه انسانی متوقف و روند کندی دارد که انتظار میرود شهردار محترم برای تسریع آن اقدام کند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر کرج درباره عملکرد خط BRT نیز عنوان کرد: راهاندازی این خط با ۵۵ دستگاه اتوبوس با وجود همه نقدها، با استقبال شهروندان همراه بوده و عملکرد مطلوبی دارد.
رحیمی تأکید کرد: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بارها ضرورت بازمهندسی خطوط ناوگان حملونقل عمومی را به شهردار یادآوری کردهام. بازمهندسی خطوط، مهمترین گام برای توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایت شهروندان است.
وی همچنین به نیازهای ناوگان در محلات حومه و نقاط مختلف شهر از جمله حسنآباد، اوقافیها، بهارستان، اسلامآباد، حصار، شهرک امیرالمومنین (ع)، اخترآباد، کیانمهر، گلستان و کوثر اشاره و خاطرنشان کرد: تفاوت زمان انتظار شهروندان در ایستگاهها (۴۵ تا ۹۰ دقیقه) با سرویسدهی ۳ تا ۵ دقیقه در خط BRT نشاندهنده ناعدالتی در توزیع خدمات است که بازمهندسی خطوط میتواند رضایت حداکثری را به همراه داشته باشد.