هوشمندسازی و شفافسازی فرایندها؛ نقطه قوت آبفا البرز در ارزیابی وزارت نیرو
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از سفر یکروزه محمد محمدزاده، مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو و کریم محرمیراد، مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت مهندسی آبفا کشور به استان البرز خبر داد.
به گزارش روشنای راه، در این سفر یکروزه، اقدامات سه ساله شرکت آب و فاضلاب البرز در زمینه تأمین و توزیع پایدار آب شرب، تصفیه فاضلاب، تولید پساب بهداشتی، هوشمندسازی تأسیسات، کاهش هدررفت آب، افزایش ظرفیت تولید، اصلاح و توسعه شبکه توزیع و مدیریت مصرف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت افزود: همچنین اقدامات این شرکت در حوزه کاهش هزینهها، افزایش درآمد پایدار، شناسایی و برخورد قانونی با انشعابات غیرمجاز، تحولات منابع انسانی، شایستهسالاری، جانشینپروری، ایجاد وفاق سازمانی، شفافسازی عملکرد، بهرهبرداری از سامانه مدیریت هوشمند برای نظارت بر فرایندها و فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه آب تشریح شد.
محمدزاده، مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو، با اشاره به قابل تحسین بودن این اقدامات گفت: «در هر سازمانی که فرایندها هوشمندسازی و شفافسازی شده باشند، شاهد سلامت رفتار سازمانی و رضایت ذینفعان هستیم.» وی همچنین استقرار نظام اداری کارآمد و پاسخگو را نقطه عطف شفافیت خدمات و افزایش رضایت مردم عنوان کرد و اقدامات آبفا البرز را الگوی کشوری دانست.
محرمیراد، مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت مهندسی آبفا کشور نیز ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران و کارکنان آبفا البرز، گفت: «تحولات نوین در مسیر توسعه سامانههای هوشمند، شفافسازی فرایندها و دریافت گواهینامههای رضایت مشتری، عملکرد این شرکت را به الگویی ملی در صنعت آبفا تبدیل کرده است.»
در حاشیه این سفر، بازدید از دفتر ارتباط با مشتریان (۱۲۲)، تصفیهخانه شماره سه کرج، ساختمان در حال احداث مدیریت بحران، مرکز راهبری تأسیسات و تلهمتری، همچنین دیدار با مدیرکل بازرسی استان برای تبادل نظر و هماندیشی در حوزه آب و فاضلاب انجام شد.